برگزاری مراسم شب شعر زلال غدیر در ارومیه

برگزاری مراسم شب شعر زلال غدیر در ارومیه

به گزارش ندای ارومیه، مراسم شب شعر زلال غدیر با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه و رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در جمع شاعران ارومیه برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت بالای شعر در تبلیغ ارزش ها در جامعه، اظهار کرد: خداوند توفیق بزرگی را به شاعران عنایت فرموده که می توانند پیام خود را به زبان شعر، این شیوه اثرگذار به جامعه منتقل کنند.

وی افزود: شاعران همواره در خدمت تبلیغ دین و ارزش ها بوده اند و نقش بسزایی در حفظ باورها و ارزش ها ایفا کرده اند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم تصریح کرد: محبان امام علی (ع) نیز اشعار بزرگی را در مدح آن حضرت و ذکر فضائل آن امام بزرگوار سروده اند که این توفیق حق تعالی در حق آنان بوده است.

وی ابراز داشت: شعر علی ای همای رحمت استاد شهریار که همه ما آن را خوانده ایم نیز از الطاف الهی به او بود که ان شاالله موجب سعادت این شاعر مرحوم هم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اشعار سروده شده در مدح امیرالمومنین (ع) فقط مختص محبان آن حضرت نیست بلکه حتی برخی دشمنان مانند عمروعاص نیز در اشعارشان به حقانیت حضرت اقرار کرده اند.

در این مراسم همچنین سرهنگ علی نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با اشاره به مسئولیت سنگین شاعران اظهار کرد: شاعران سرمایه های گرانبهای ما هستند و مسئولیت سنگینی را هم بر عهده دارند چرا که هیچ سخنی هر چند زیبا و عمیق و پرمحتوا باشد، اثر شعر را ندارد و این توانایی اثرگذاری و جهت دهی به مخاطب آن چیزی است که مسئولیت مهمی را متوجه سراینده شعر می کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تعبیر ثروت ملی را برای شعر به کار برده اند. وقتی ما ثروتی در اختیار داریم که می توان آن را برای انجام کارهای بزرگ استفاده کرد، اگر نکنیم خلاف مسئولیت عمل کرده ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: پیوند انقلاب اسلامی و هنر پیوندی بسیار حیاتی است و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب رمز ماندگاری هر تفکر و اندیشه ای در آمیخته شدن با هنر است؛ ان شاالله اساتید گرانقدر این شهر و استان با تجارب داشته های ارزنده خود به نسل های بعدی عرصه را برای ظهور هنرمندان نسل انقلاب فراهم کرده و هنر انقلاب برای وظیفه تاریخی خویش آماده کنند.

در این مراسم همچنین مصطفی قلی زاده علیار، از شاعران و نویسندان برجسته آذربایجان نیز با اشاره به این که غدیر رمز ماندگاری اسلام و مکتب ائمه (ع) است اظهار کرد: شاعران نقش حائز اهمیتی را در حفظ حادثه عظیم غدیر ایفا کرده اند و بزرگانی چون علامه امینی نیز با خلق آثاری چون کتاب الغدیر گام های بسیار موثری را در این راه برداشته اند.

وی ابراز داشت: جای بسی افتخار است که شعر و شاعران در جمهوری اسلامی ایران از چنین جایگاه و منزلتی برخوردارند و ما مفتخریم که رهبر انقلاب اسلامی خود شاعرند و از بزرگترین شعرشناس ها هستند.

انتهای پیام/