مساجد زینت شهرها هستند/ ضریب امنیتی در آذربایجان غربی بسیار بالاست

مساجد زینت شهرها هستند/ ضریب امنیتی در آذربایجان غربی بسیار بالاست

سردار حبیب شهسواری در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان و روز عرفه و با تاکید بر بالا بودن ضریب امنیتی استان مرزی آذربایجان غربی اظهار داشت: در آذربایجان غربی با وجود همسایگی با ۴ کشور و ۶۷۰ کیلومتر مرز مشترک به حول الهی شاهد امنیت پایدار مردمی در استان هستیم.

وی، با تاکید بر این که جمع کثیری از پایگاه ها و مقرهای نظامی مشغول صیانت از مرزهای کشورمان هستند، افزود: در کنار صدها پایگاه و مقر عملیاتی که در مرزهای ۶۷۰ کیلومتری ما دایر هستند ضریب امنیتی استان ما بیشتر از سایر استان های کشور است و قدم خوبی که برداشته شده حضور علمای بزرگوار در مقرهای عملیاتی مرزهای استان است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اذعان کرد: هرجا و در هر پایگاه که عالمان در آنجا ساکن هستند نتیجه حضور آن ها درمقر پایگاه ها مساوی با تقویت ایمان، معنویت و اراده قاطع دفاع در برابر دشمنان بیرونی است و هرجا عالم حضور دارد معنویت همراه با روحیه جهادی افزایش یافته است.

سردار شهسواری اذعان کرد: مجموعه پایگاه هایی که در ارومیه و روستاهای اطراف آن است انس، وحدت و صمیمیت امام جماعت با فرمانده پایگاه باید مشهود باشد و این اهمیت و اعتقاد به سایر اعضا تسری یابد، امام جماعت مدیر آن مسجد است آنچنان که مدیر به تمام امور و عرصه ها واقف است و رسیدگی می کند امام جماعت هم باید به تمام امور یک مسجد واقف بوده و رسیدگی کند.

وی با تاکید بر نقش سنگری مساجد در برابر انواع توطئه های دشمنان ابراز کرد: مساجد سنگر دفاع در برابر توطئه های مختلف دشمنان از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده و باید در راستای توسعه روز افزون مساجد  در تمام عرصه ها تلاش و جایگاه سیاسی اجتماعی فرهنگی را نمایان کنیم.

انتهای پیام/