هدف ما سوق دادن دانشجویان به سمت صنعت و نیازهای جامعه است / در نقطه صفر مرزی قرارگاه جهادی ایجاد کردیم

هدف ما سوق دادن دانشجویان به سمت صنعت و نیازهای جامعه است / در نقطه صفر مرزی قرارگاه جهادی ایجاد کردیم

حمود پوریوسف ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رسانه نقش بنیادین و ویژه‌ای در جامعه دارد و با توجه به فشارهای زیادی که از خارج بر کشور تحمیل می‌شود لازم است دست به دست هم داده و محکم کنار همدیگر بایستیم.

وی با اشاره به اصلاحات مدیریت در دانشگاه آزاد خاطر‌نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴ نسل را با توسعه فنی و کیفی پشت سر گذاشته ‌و در نسل چهارم به دنبال برطرف کردن مشکلات منطقه است و راهکارهایی در نهایت برای توسعه کشور ایراد می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین اهداف ما سوق دادن دانشجویان به سمت صنعت و برطرف کردن نیازهای جامعه است و در این راستا توجه ویژه ای به شرکت های دانش بنیان و واحد ها و هسته های فن آور داریم.

پوریوسف با اشاره به شرایط ایده‌آل و وجود رسته محل‌های متفاوت در دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ امکانات آموزشی و ورزشی، فضای آموزشی، آزمایشگاه، خوابگاه و چندین موارد دیگر با دیگر مؤسسات و دانشگاه‌ها قابل قیاس نیست.

وی در ادامه گفت: دانشگاه آزاد آذربایجان غربی، علاوه بر این که به دنبال حل مشکلات منطقه است، باید نقش یک دیوار فرهنگی و علمی را نیز ایفا کند، ما باید به فرهنگ و سواد علمی خود افتخار کنیم و به دنبال جذب دانشجویان خارجی به این دانشگاه باشیم.

وی با اشاره به این که برخی از رشته‌هایی که سال ۹۵ توسط وزارت علوم حذف شده بود امسال در دفترچه انتخاب رشته وجود دارد تأکید کرد: مدیریت دولتی، عمران سازه، ژنتیک، میکروبیولوژی و برق قدرت جزو رشته‌هایی است که مجدداً در دفترچه‌ها درج شده است.

پوریوسف خاطرنشان کرد: هر سال دانشجویان دانشگاه آزاد در اردوهای جهادی شرکت می کردند اما امسال در نقطه صفر مرزی قرارگاه جهادی ایجاد کردیم و دانشجویان و اساتید ما در زمینه های مختلف اقدام به خدمت رسانی به مردم کردند.

انتهای پیام/