شهید باقری باید الگوی خبرنگاران مومن انقلابی باشد / امروز باید لباس رزم اقتصادی بر تن کنیم

شهید باقری باید الگوی خبرنگاران مومن انقلابی باشد / امروز باید لباس رزم اقتصادی بر تن کنیم

به گزارش ندای ارومیه، سرهنگ کریم علی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به توطئه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آنان آمریکا، از انواع تهدیدها و تحریم های بلندمدت در طول دوران انقلاب ناامید شده اند و اکنون اگر بخواهیم استراتژی آنان را در یک جمله کوتاه خلاصه کنیم باید گفت دشمنان ما امروز به دنبال فشار کوتاه‌مدت خرد‌کننده مادون جنگ با هدف ایجاد تهدید موجودیتی علیه ملت ایران هستند.

وی افزود: آمریکا می خواهد با فشار اقتصادی مردم را از انقلاب اسلامی جدا کند و برای دستیابی به این هدف با تمام توان به میدان آمده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تصریح کرد: اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس دشمن بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلحه بدست گرفته بود، امروز سلاح این دشمن جنگ اقتصادی است فلذا ما نیز باید لباس رزم اقتصادی بر تن کنیم.

علی نژاد در ادامه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و اشاره به نقش موثر و حائز اهمیت این قشر در رشد و تعالی کشور ابراز داشت: مسئولین باید به نحو مقتضی از ظرفیت سازنده خبرنگاران در گرهگشایی از مشکلات و پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنند همانگونه که در دوران دفاع مقدس عالی رتبه ترین فرماندهان پای صحبت های شهید حسن باقری، فرمانده جوانی که زمانی خبرنگار و دانشجوی همین دانشگاه ارومیه بود می نشستند تا از تحلیل های او استفاده کنند و در نهایت همین اقدام به ایجاد تحول و پیروزی های مهم برای کشورمان انجامید و این شهید بزرگوار باید الگوی خبرنگاران باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت های سپاه ارومیه اظهار کرد: افتتاح ۱۸ واحد خانه عالم، احداث دو مورد مسجد بین راهی،  اهدا ۳۶۰ مورد البسه و کفش به نیازمندان و مشارکت در ساخت ۱۰۶ خانه محروم، تامین ۵۸ مورد جهازیه برای نوعروسان نیازمند بسیجی، توزیع بسته معیشتی برای نیازمندان به تعداد یک هزار و ۱۳۵، توزیع ۴۳۵ بسته فرهنگی برای دانش آموزان از جمله فعالیت های ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه از سال ۹۶ تا تیرماه سال جاری بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه افزود: روستای باری بیش از ۲۰ سال بود که مشکل آب شرب داشت و مردم این روستا مدت محدودی از شبانه روز صرفا به آب گل آلود دسترسی داشتند، که حل این مشکل از دیگر اقدامات ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه بود.

علی نژاد ضمن بیان این که ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با صرف ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی موفق به ایجاد شغل برای  ۱۴۳ نفر شده است، تصریح کرد: اعتبارات اقتصاد مقاومتی صرف ایجاد ۱۱ واحد تولید قارچ خوراکی، پرورش ۴۴ واحد دام سبک و سنگین، ۷ واحد ماکیان، ۲ واحد گلخانه ای، ۳ واحد پرورش مرغ بومی، ۴ واحد زنبور عسل و ۴ واحد پرورش گیاهان دارویی شده است.

وی در ادامه ابراز داشت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در عرصه های مختلف از جمله استعدایابی و تربیت نخبگان ورزشی نیز فعالیت دارد و ۵ نفر از بازیکنان تیم ملی والیبال کشور از استعدادهای تربیت شده در باشگاه مقاومت ارومیه هستند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم های جشن ویژه ایام عید غدیر ابراز کرد: بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در سطح شهر ویژه ایام عید غدیر خم برگزار می شود که همایش شاخص تجلیل از ۳۰۰ نفر از سادات در مسجد اعظم ارومیه برگزار می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: ۱۴ هزار نیروی جهادی در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم و مرزی ارومیه اعزام‌شده و اقدام به کمک‌رسانی در عرصه‌های مختلف کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه همچنین ضمن اشاره به کشف ده ها تن انواع کالاهای احتکار شده در انبارهای متعدد در ارومیه توسط بسیج، اظهار کرد: افرون بر سه هزار و ۶۰۰ تن برنج به همراه مقادیر بسیاری روغن نباتی و انواع حبوبات، ۲ تن چای، ۱۵ تن روغن، ۲۰۰ تن عدس،۸۰ تن لوبیا چیتی و پنج تن نخود از اقلام کشف شده در انبارهای محتکرین هستند که در اختیار مراجع مرتبط قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه یک انبار غیرمجاز دارو که در آن با استفاده از برچسب های کارخانه های معتبر اقدام به تولید دارو می شد نیز کشف و با حضور نمایندگان ادارات صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دادستانی پلمب شد.

انتهای پیام/