مردم می توانند در جلسات شورای شهر ارومیه شرکت کنند / پخش زنده جلسات شورای شهر قابلیت بررسی دارد

مردم می توانند در جلسات شورای شهر ارومیه شرکت کنند / پخش زنده جلسات شورای شهر قابلیت بررسی دارد

رسول اصغرزاده در گفت و گو با ندای ارومیه اظهار کرد: پخش زنده جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه قابلیت بررسی دارد و اگر این امر توسط اصحاب رسانه و سایر فعالین فرهنگی و اجتماعی این شهر مطالبه شود می توان آن را انجام داد.

وی افزود: حضور دوربین و به طور کلی حضور نمایندگان افکار عمومی در جلسات شورای شهر قطعا بازده این جلسات را افزایش می دهد و ما نیز از شفافیت هر چه بیشتر استقبال می کنیم و حاضریم ساز و کار شفافیت بیشتر را فراهم کنیم.

رئیس شوری اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: بر اساس قانون شرکت در جلسات شورای شهر حق قانونی هر یک از مردم شهر است که با هماهنگی قبلی می تواند در آن ها شرکت کند.

وی ابراز داشت: هماهنگی قبلی حضور مردم در جلسات شورای شهر صرفا بخاطر محدودیت فضای محل برگزاری جلسات است.

اصغرزاده در ادامه گفت: ورود اساتید و دانشجویان و هر یک از اقشار مردم که در خصوص حل مشکلات شهری تخصص و ایده ای دارند بسیار سازنده خواهد بود اما متاسفانه در این ۱۱ سالی که در شورای شهر هستم حتی ۱۱ طرح و پیشنهاد تخصصی هم از سوی صاحب نظران و عموم مردم به ما ارائه نشده است.

وی ضمن بیان این که دانشجویان و عموم مردم در خصوص هر یک از مشکلات شهری پیشنهادات خود را به ما ارائه کنند، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر ارومیه آمادگی این را دارد که هر طرح برخوردار از پشتوانه تخصصی را بررسی و تصویب کند و زمینه اجرای آن را فراهم سازد.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین با اشاره به رانت ایجاد شغل برای اطرافیان که به پدیده عادی در کشور تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: راه حل از بین بردن مشکل ایجاد شغل های رانتی، حذف جذب های مختلف از شرکتی و رابطه ای و گزینش نیرو به شکل متمرکز است که وجود مشکل را به حداقل می رساند.

انتهای پیام/