استاد دانشگاه صنعتی ارومیه: کسب مهارت و شناخت نیازهای واقعی، راه پیدا کردن شغل مناسب

استاد دانشگاه صنعتی ارومیه: کسب مهارت و شناخت نیازهای واقعی، راه پیدا کردن شغل مناسب

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: جوانان با کسب مهارت های کافی و شناخت نیازهای واقعی جامعه و بازار می توانند در ایجاد کسب و کار و پیدا کردن شغل مناسب موفق باشند.

دکتر رضازاده در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه اظهار کرد: آمار چاپ مقالات و شتاب تولید علم نشان می دهد، ایران از نظر استعداد و بنیه علمی دارای پتانسیل غنی و ظرفیت های بالقوه ای است که می تواند پای کار کشور بیاید.

وی افزود: متاسفانه چون توارن توسعه صنعت با توسعه نیروی انسانی متناسب نبوده امروز با خیل عظیمی از فارغ التحصیلان بیکار مواجهیم.

این استاد دانشگاه صنعتی ارومیه تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلات در شرایط فعلی نیز زمینه های بسیار زیادی وجود دارد که دانشجویان با تمرکز بر روی آن می توانند بر مشکل بیکاری فائق شوند.

رضازاده با اشاره به این که لزوم پرهیز از تفکر پشت میزنشینی یکی از اصلی ترین نکاتی است که دانشجویان جویای کار باید آن را رعایت کنند، ابراز داشت: دانشجویان باید در ابتدای فعالیت خود شاگردی کردن را تجربه کنند و با کسب اطلاعات کافی در خصوص جنبه های مختلف بازار و صنعت به فکر برداشتن گام های بعدی باشند.

وی در ادامه گفت: در همین ارومیه هستند کسانی که با کسب شناخت دقیق و کافی از بازار ابتدا اقدام به واردات قطعاتی از ترکیه کرده اند و سپس با پیدا کردن بازار آن در ایران رفته رفته با تولید بخش های مختلفی از این قطعات در داخل کشور و مونتاژ آن کسب و کارهای موفقی را برای خود دست و پا کرده اند.

این استاد رشته مکانیک دانشگاه صنعتی ارومیه خاطرنشان کرد: فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد مستقر در شهرک صنعتی ارومیه می تواند یکی از موثرترین اقدامات برای ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.

انتهای پیام/