بازاریان و بانک‌ها انصاف را سرلوحه امورات خود قرار دهند/ لزوم ورود جدی مسئولین دولتی در میدان جنگ اقتصادی

بازاریان و بانک‌ها انصاف را سرلوحه امورات خود قرار دهند/ لزوم ورود جدی مسئولین دولتی در میدان جنگ اقتصادی

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: در شرایط فعلی تمام مردم و مسئولین باید در کنار هم و همدلی باشند و نسبت به عبور از وضعیت فعلی تلاش کنند.

وی، افزود: اینکه برخی افراد دنبال منافع شخصی در وضعیت فعلی اقتصاد باشند و با افزایش قیمت‌ها در پی صربه به مردم برآیند امری قبیح است که قطعا در آینده موجب خسران و عذاب الهی برای آن‌ها خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تاجران، بازاریان و مسئولان باید اصل انصاف را رعایت کنند و نسبت به برخورد با گرانفروشان و برهم زنندگان نظم و آرامش بازار اقدام اساسی انجام دهند تا شاهد همه‌گیر شدن چنین موضوعاتی نباشیم.

وی، با اشاره به سود بالای تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات مالی به واحدهای تولیدی و اقتصادی، ادامه داد: اینکه برخی بانک‌ها و موسسات مالی با سودهایی که گاهی تا ۶۰ درصد نیز می‌رسد به دنبال آشفته کردن بازار باشند، امری است که موجب بدبختی و زیان فعالان اقتصادی شده و زمینه را برای تعطیلی واحدها و زیان‌دهی فراهم می‌سازد.

حجت الاسلام قریشی، ابراز داشت: خودخواهی در هر شرایطی زشت و ناپسند است و باید در این زمینه تجدید نظر اساسی توسط مدیران بانک‌ها و موسسات طرف حساب با واحدهای اقتصادی انجام شود.

وی، تاکید کرد: چرخ اقتصاد و فعالیت واحدهای اقتصادی برای چرخیدن نیازمند حمایت هستند اما این حمایت نباید به معنای سوءاستفاده بانک‌ها برای بالا بردن رتبه خود باشد.

امام جمعه ارومیه، با تاکید بر لزوم آمادگی مردم و به ویژه مسئولین در راستای جنگ و جهاد اقتصادی، گفت: مسئولان باید لباس جهاد اقتصادی بپوشند و همانند دوران دفاع مقدس خود را در میدان این جنگ نشان داده و در خط مقدم مقابله حاضر شوند.

وی، ضمن اشاره به این موضوع که اتاق فرمان جنگ اقتصادی دشمن در وزارت خزانه داری امریکا مستقر شده، خاطرنشان کرد: در برابر این تیم باید دولت و اقتصاددانان نسبت به حل معضل و برخورد عقلانی چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام قریشی، تصریح کرد: تاکیدات چند ساله رهبری مبنی بر شروع جنگ اقتصادی اکنون جلوه نموده و بر همین اساس باید مبانی مطرح شده توسط ایشان برای خنثی سازی جنگ اقتصادی نیز پیاده شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی اتفاقات ناگوار از لحاظ شرعی در کشور، اذعان داشت: اینکه در مساله حجاب شاهد مقابله افراد تخطی‌کننده با آمران به معروف باشیم یا اینکه با برخورد خشن و کشف حجاب آمران سعی در جلوه نمایی باشند باید از سوی قوه قضائیه و نیروی انتظامی رسیدگی سریع شود و از ادامه این موضوعات جلوگیری گردد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، انجام وظیفه شرعی مسئولین و مردم در برابر تخلفات شرعی را خواستار شده و بر لزوم اجرای امر به معروف و نهی از منکر توسط اقشار مختلف تاکید کرد.

وی، حمله شیمیایی به سردشت را نشانه دشمنی امریکا با حقوق بشر نامید و این کشور را در حوزه حقوق بشر دارای بدترین سابقه در حوزه حقوق بشر دانست.

وی، در بخشی از خطبه‌ها از حضور پرشور مردم در مراسمات بزرگداشت حجت الاسلام حسنی نیز تقدیر کرد.

انتهای پیام/