۱.۸ میلیون نفر در آذربایجان غربی بیمه سلامت رایگان دارند

۱.۸ میلیون نفر در آذربایجان غربی بیمه سلامت رایگان دارند

نادر نانبخش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیون و ۱۳۴ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر و ۶۷۲ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی هستند.
وی ادامه داد: همچنین جمعیت صندوق کارکنان دولت حدود ۱۹۶ هزار نفر است که ماهیانه هفت درصد حقوق آنان به صورت حق سرانه به بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی افزود: در سال گذشته پنج هزار و ۹۲۰ میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال برای بیمه شدگان سلامت آذربایجان غربی اختصاص یافت که از این مبلغ ۸۳ درصد متعلق به بخش دولتی و ۱۷ درصد متعلق به بخش خصوصی است.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۵۶ موسسه تشخیصی و درمانی در آذربایجان غربی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، گفت: این موسسات به بیش از ۲ میلیون و ۵۱ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان غربی خدمات ارائه می دهند.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی با اشاره به مراکز طرف قرارداد شهری ادامه داد: در حال حاضر ۶۳۵ پزشک و ۶۲۱ موسسه طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان هستند.
نانبخش بیان کرد: این موسسه ها شامل ۶۲ آزمایشگاه، ۴۲ مرکز رادیولوژی، ۶۹ مرکز فیزیوتراپی، ۵۵ درمانگاه، ۳۲ بیمارستان، ۹ مرکز ام آر آی، هفت مرکز جراحی محدود، ۳۳۶ داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، هشت کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و یک مرکز سنگ شکن است.
وی گفت: ۱۷ شبکه بهداشتی درمانی شامل ۱۷۶ مرکز بهداشتی شهری و روستایی با ۳۱۷ پزشک و دندانپزشک و ۲۴۵ ماما نیز به افراد تحت پوشش بیمه سلامت خدمات لازم را ارائه می کنند.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
اداره کل بیمه سلامت در حال حاضر با ۱۴ اداره بیمه شهرستانی و یک واحد اداره کل در مرکز استان و با ۵۲ دفتر پیشخوان و ۱۹ نمایندگی و باجه در سطح استان فعالیت دارد.
شماره تماس ۱۶۶۶ بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.
۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام /