۸۵ درصد از بیکاران آذربایجان غربی فاقد مهارت‌های کسب‌وکارند

۸۵ درصد از بیکاران آذربایجان غربی فاقد مهارت‌های کسب‌وکارند

رضا نقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح عملکرد کاریابی‌های آذربایجان غربی در طول چند سال اخیر  اظهارداشت: جمع کل جویندگان کار مرد و زن در سال  ۱۳۹۵ بالغ‌بر ۹ هزار و ۸۷۳ نفر در استان بوده که از این تعداد ۵ هزار و ۸۵۵ نفر زن و ۴ هزار و۱۸ نفر مرد بودند که به ترتیب ۵۹ و ۴۱ درصد از آمار جویندگان کار در استان را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: در این آمار به سه ویژگی خاص از جمله تعداد زن و مرد، میزان تحصیلات و درصد مهارت مرتبط با کار مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: یک هزار و ۴۵۵ نفر از زنان استان، دیپلم و زیر دیپلم و ۳ هزار۷۶۱ نفر از مردان نیز داری شرایط دیپلم و یا زیر دیپلم هستند که به ترتیب با ۳۶ و ۶۴ درصد روبرو هستیم که ۵ هزار و ۲۱۶ نفر از کل جمعیت بیکاران استان را شامل می‌شوند و جایگاه ۵۳ درصدی را در جدول به‌دست آورده‌اند.

نقی زاده تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۶۳ نفر از زنان  و ۲ هزار و ۹۴ نفر از مردان بیکار در آذربایجان غربی دارای تحصیلات دانشگاهی با درصد ۶۴ و ۳۶درصد در جدول جای می‌گیرند که در کل می‌توان این نتیجه را گرفت که ۴ هزار و ۶۵۷ نفر از جمعیت بیکار استان ما دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما مهارت لازم را برای انجام کار در جامعه ندارند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت برای انجام کار در جامعه کنونی خاطرنشان کرد: ۶۵۳ نفر و ۸۶۲ نفر از زنان و مردان جامعه دارای مهارت برای انجام کارهای تخصصی در جامعه را دارا بوده‌اند که در کل یک هزار و ۵۱۵ نفر از کل جمعیت بیکاران استان را تشکیل می‌دهند و می‌توان گفت ۱۵ درصد  جمعیت بیکاران استان دارای مهارت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ۳ هزار و ۳۶۵ نفر از زنان بیکار استان و ۴ هزار و ۹۹۳ نفر از مردان بیکار استان با ۸۴ و ۸۵ درصد، فاقد مهارت‌های لازم و تخصصی کسب و کار هستند که ۸ هزار  ۳۵۸ نفر از جمعیت بیکاران استان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/