رایزینی جهت انتقال امتیاز گسترش فولاد به ارومیه ادامه دارد

رایزینی جهت انتقال امتیاز گسترش فولاد به ارومیه ادامه دارد

دبیر هیات فوتبال آذربایجان غربی گفت: رایزنی برای خرید امتیاز و انتقال تیم دسته یکمی گسترش فولاد تبریز به ارومیه ادامه دارد و نتیجه نهایی آن طی چند روز آینده اعلام می شود.

حسین نیرویار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسوولان استان سالهاست که برای خرید امتیاز تیم دسته یکمی فوتبال تلاش می کنند ولی تاکنون مشکل نبود زیرساخت ها مانع از این کار شده است.

وی بیان کرد: اگر منتظر بمانیم تا پس از ایجاد زیرساخت صاحب یک تیم دسته یکمی شویم باید مطمئن باشیم که این اتفاق به این زودی نمی افتد پس فوت وقت و دست دست کردن معنی ندارد و باید برای احیای فوتبال استان بی محابا قدم برداریم.

نیرویار ادامه داد: طی ۲ روز آینده جلسه انتقال امتیاز تیم دسته یکمی فولاد گسترش تبریز به ارومیه در محل فدراسیون فوتبال برگزار می شود و امیدواریم خبرهای خوشی به گوش فوتبال دوستان برسد.

وی ادامه داد: شهر ارومیه به عنوان مرکز آذربایجان غربی تنها شهری است که زمین چمن فوتبالش نورافکن مصنوعی و پیست تارتان ندارد و این امر جای بسی تاسف دارد.

نیرویار گفت: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه که دارای زمین چمن مصنوعی و صندلی های تماشاگران بوده، سالهاست که استفاده نمی شود در حالی که فوتبال آذربایجان غربی از نبود زیرساخت ها رنج می برد.

وی افزود: در صورت خرید امتیاز تیم دسته یکمی فوتبال و راهیابی به جام آزادگان ایران مجبوریم مسابقات را در زمین چمن تختی یا خانه جوان ارومیه برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا از سال ۱۳۸۹ تاکنون هر سال وعده انتقال امتیاز تیمی در دسته یک به ارومیه مطرح می شود ولی تاکنون این طرح با شکست رو به ‌رو شده است.

در دهه ۱۳۷۰ تیم فوتبال پاکدیس ارومیه تنها نماینده استان در لیگ سطح اول ایران به سرمربیگری صادق اسدی بود که پیروزی اش مقابل تیم استقلال تهران یکی از خاطرات فراموش نشدنی برای ورزش دوستان استان است.

محمد زینالی عضو تیم ملی نوجوانان، هادی اصغری بازیکن تیم های راه آهن تهران، سپاهان اصفهان، صبای قم و گسترش فولاد، فرشاد احمدزاده بازیکن حال حاضر پرسپولیس تهران و فرزاد محمدی بازیکن تیم مسجد سلیمان فوتبالیست های شاغل استان در لیگ برتر ایران هستند.

بر اساس اعلام مدیر کل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ارومیه که در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شده است، برای تکمیل ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه نیاز دارد.