مسئولان از استعداد و ظرفیت شاعران آذربایجان‌غربی استفاده کنند

مسئولان از استعداد و ظرفیت شاعران آذربایجان‌غربی استفاده کنند

به گزارش ندای ارومیه، عصر دیروز شماری از شاعران آذربایجان غربی به مناسبت اعیاد شعبانیه با عنوان «چکامه های رجب» با امام جمعه ارومیه دیدار کردند.

 در این دیدار حجت الاسلام سید مهدی قریشی اظهار کرد: انسان با ادب و ادبیات عجین گشته و هر حقیقتی که بخواهد جاودانه شود نیازمند به زبان و ادبیات است.

وی خاطرنشان ساخت: اشعاری که شعرا می سرایند همواره با معنویت ،تقوا و عبودیت باشد پرمحتوا و ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به نام گذاری سال حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: شعرای استان با استفاده از ذوق و استعدادهای بالقوه هنری‌شان فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را به زبان شعر ترویج دهند.

قریشی گفت: هر چقدر در بیان زبان و ادبیات، ساده‌تر و شیرین‌تر رفتار شود تاثیرات عمیق‌تری نیز خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب افزود : در طول تاریخ اسلام پیامبر اکرم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با هدف دوام و ماندگاری برخی وقایع تاریخی، شعرا را برای به نظم کشیدن آن وقایع سفارش کرده و همواره مورد عنایت قرار داده اند.

امام جمعه ارومیه با ابراز خرسندی از سرودن شعرهایی با مضمون مذهبی افزود: هم اکنون مضامین اکثر شعرهای شاعران معاصر الهام گرفته از آیات قران کریم و روایات بزرگان دینی است که باید شاعران به خاطر این طبع خدادادی و توفیق سرودن شعرهایی با مضامین اسلامی و معنوی شکرگزار خداوند متعال باشند.

قریشی به تأثیرگذاری قلم شعرا اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در استان آذربایجان غربی شاعران توانمندی وجود دارد که باید تمامی مسئولان استانی از این ظرفیت عظیم بهره برداری کنند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: هنر شعر از نعمات خداوندی است و شعرا قبل از اسلام و بعد از آن، در جنگ ها و حوادث مختلف با سرودن شعر نقش بسزایی ایفا کرده اند.

انتهای پیام/