هنرمندان انقلابی باید وقایع و رویدادها را با هنر خود برای مردم ملموس کنند

هنرمندان انقلابی باید وقایع و رویدادها را با هنر خود برای مردم ملموس کنند

احد هوشمند امروز در گفت و گو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار کرد: هنر به واسطه تهیه فیلم، کلیپ، نمایش، آثار تجسمی می‌تواند به خدمت فرهنگ ایثار و مقاومت در آمده و به این ترتیب ارزش‌ها و اهداف و آرمان‌های رزمندگان اسلام را به تصویر بکشد.

این مسئول یکی از موضوع‌های جدید را در حال حاضر گردشگری جنگ عنوان کرد و با بیان اینکه هنر از این ظرفیت برخوردار است که نسل جدید را با ساختار جنگ و چگونگی شکل گیری و پایان یافتن آن آشنا کند، ادامه داد: اجرای چهار نمایش در ۲۵ نوبت برای کاروان‌های راهیان نور اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور یک گام در این راستا بود.

این مسئول بر لزوم تامل در فرمایشات رهبر انقلاب درباره هنر، کارکردهای مختلف و میزان تاثیرگذاری آن در مقایسه با سایر رسانه‌ها حتی رسانه‌های مکتوب اشاره کرد و بیان داشت: رهنمودهای ایشان به نوعی برای فعالیت در عرصه هنر به ویژه با محوریت دفاع مقدی بین فعالان این عرصه انگیزه ایجاد می‌کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی به مهارت و توانایی هنرمندان فیلم و تئاتر برای تهییج احساسات مردم و قابل ملموس کردن وقایع و رویدادها اشاره کرد و گفت: به واسطه این دو هنر، مخاطبان یک تصویر واقعی و قابل درک از جنگ تحمیلی می‌توانند ترسیم کنند بنابراین برای کیفیت بخشی به تولیدات این دو رشته هنری گام برداشت.

هوشمند تالیفات حوزه دفاع و کتب نگارش و چاپ و منتشر شده در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: چنانچه فرهنگ کتاب خوانی در جامعه و بین آحاد مردم به بهترین شکل نهادینه شود می‌توان تا اندازه زیادی مردم به ویژه نسل جدید را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد.

انتهای پیام/