آذربایجان غربی ظرفیت مناسبی برای فعالیت صنایع تبدیلی دارد

آذربایجان غربی ظرفیت مناسبی برای فعالیت صنایع تبدیلی دارد

پرویز تومرایی امروز در گفت و گو با خبرنگار ما در ارومیه، اظهار کرد: نزدیک به ۸۰ واحد بهره‌برداری صنایع تبدیلی دامی در آذربایجان غربی وجود دارد که بالای ۳۴۶ هزار تن انواع محصول خام را می‌توانند تولید کنند.

وی افزود: بسته بندی انواع گوشت، انواع محصولات لبنی شامل پنیر و پنیر پیتزا و سایر محصولات، بسته‌بندی تخم مرغ و عسل، پوره گوشت، خوراک دام و طیور، کودهای مختلف در این واحدها تولید می‌شوند.

این مسئول گفت: ۶۰ واحد بهره‌برداری زراعی در آذربایجان غربی وجود دارد که در زمینه تولید انواع عرقیات گیاهی، اسانس گیاهان دارویی، آجیل، خشکبار، کشمش، سورت و بسته بندی میوه، تولید چیپس میوه، بسته بندی حبوبات و غلات، بسته بندی انواع دانه‌های روغنی انواع رب گوجه و … فعالیت می‌کنند.

رئیس صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بین جواز تاسیس و بهره‌برداری تفاوت وجود دارد، گفت: کسانی که جواز بهره‌برداری را بعد از طی مراحل قانونی دریافت کرده‌اند می‌توانند محصول را تولید و بسته بندی کرده و به دست مصرف کننده‌ها برسانند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی ظرفیت زیادی برای فعالیت در عرصه صنایع تبدیلی وجود دارد، خاطرنشان کرد: افراد مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌توانند به کارشناسان سازمان برای دریافت اطلاعات و راهنمایی مراجعه کرده و ضمن استفاده از تسهیلات و مشوق‌ها فعالیت خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/