به دنبال خروج ورزش کوهنوردی از حالت تفریحی به حرفه ای هستیم

به دنبال خروج ورزش کوهنوردی از حالت تفریحی به حرفه ای هستیم

نوبخت‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار نفر فرد زیرپوشش بیمه ورزشکاری در رشته کوهنوردی در حال فعالیت هستند ولی آمار دقیق بیش از این تعداد است چرا که افراد آماتور و غیرحرفه‌ای نیز به کوهنوردی و شاخه‌های مختلف آن علاقه‌مند بوده و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان ما در زمینه آموزش جزو رتبه‌های هفتم و هشتم کشور است و دوره‌های مختلف مربی‌گری، سنگ‌نوردی، یخ‌نوردی، کوهپیمایی و … برگزار می‌شود، ادامه داد: سال گذشته برای ۶۰۰ نفر دوره آموزشی برگزار شد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

این مسئول به تلاش این هیات ورزشی برای به‌روز کردن دانش کوهنوردان باسابقه و خارج شدن از حالت سنتی و تفریحی صرف اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون رویکرد آموزش محوری در هیات کوهنوردی استان دنبال می‌شود تا از این رهگذر توفیق‌های بیشتری حاصل شده چه‌بسا استعدادیابی نیز صورت گیرد.

رئیس هیات کوهنوردی آذربایجان غربی به احداث دیوار سنگ نوردی در شهرستان مهاباد طی سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر ورزشکاران این شهرستان دیوار ینگ نوردی داشته و در این رشته ورزشی مهیج می‌توانند تمرین کنند.
ن

وبخت‌نیا به پیگیری‌های صورت گرفته برای احداث دیوار سنگ نوردی در مرکز استان اشاره کرد و بیان داشت: در صورت همراهی مدیرکل ورزش و جوانان استان برای مهیا کردن بسترهای لازم در این شهرستان برای سنگ نوردی تلاش می‌شود که موافقت‌‌های اولیه توسط فدراسیون کوهنوردی برای تخصیص اعتبار به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان اخذ شده است.

وی به فعال شدن کمیته بانوان این هیات در استان اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر این هیات غیرفعال بود که در حال حاضر دوره‌های آموزشی مختلف برای هیمالیانوردی، سنگ نوردی و … ویژه بانوان برگزار می‌شود که به زودی سه مربی خانم در شاخه‌های متعدد به جامعه ورزشی ارومیه تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/