باید برای اصلاح سبک زندگی و آداب تغذیه گام های جدی برداشته شود

باید برای اصلاح سبک زندگی و آداب تغذیه گام های جدی برداشته شود

حجت الاسلام میرفتحی امروز در گفت و گو با خبرنگار ندای ارومیه اظهار کرد: حضرت آقا این مطلب را فرموده‌اند که من آرزو دارم یک هزار دهستان در کل کشور به مدت پنج یا شش سال به آبادانی و پیشرفت دست پیدا کنند و در قالب پنج گروه برای تحقق این مهم اهتمام ورزند.

میرفتحی‌زاده یکی از کارگروه‌های فعال در قرارگاه یپشرفت و آبادانی را کارگروه بهداشت و سلامت با رویکرد طب ایرانی و اسلامی عنوان کرد و افزود: رهبری درباره این طب نیز دغدغه مند هستند و برای سوق یافتن به این موضوع توصیه‌های مبسوطی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه برای شناساندن طب ایرانی اسلامی در تک تک روستاها کلاس آموزشی دایر می‌شود و تا اینکه افراد مختلف به صورت علمی و آموزشی این مباحث را فراگیرند، گفت: از هر روش ممکن باید برای اصلاح سبک زندگی و آداب تغذیه گام برداشته شود چرا که پیش از این مردم روستاها سالم بودند.

وی بر لزوم تلاش برای احیای تولید در مناطق روستایی تاکید کرد و ادامه داد: قبل از این مردم روستاها به دلیل تولید مواد غذایی، لبنیات و گوشت سالم بدن سالمی داشتند ولی در حال حاضر چنین نیست نه تنها مردم ساکن در مناطق شهری بلکه روستاها نیز بیمار هستند.

مسئول کارگروه بهداشت و سلامت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه سفره مردم روستاها کمرنگ یا بی‌رنگ شده است، گفت: هرچقدر که علم پزشکی نوین در حال پیشروی است همان اندازه در جامعه بیمار بیشتر می شود در واقع پیشروی علم پزشکی نوین با بیماری مردم مساوی شده است.

وی بیان کرد: ضمن اینکه جایگاه همه پزشکان محترم است ولی چون آنها پایه بیماری و پایه مزاج را نمی شناسند پس یک سری کارهای دیکته شده را انجام می دهند به عنوان مثال وقتی کسی به ویروس سرماخوردگی مبتلا شده است به انواع و اقسام چرک خشک کن ها روی می آورند تا شاید یکی اثر کند ولی این روش درست نیست.

انتهای پیام/