برای حفاظت در برابر بلایا به دادن صدقه توجه شود

برای حفاظت در برابر بلایا به دادن صدقه توجه شود

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: مساله حجاب و پوشش و عفت و حیا از مسائل مهم در اسلام است که توسط رهبر انقلاب نیز مورد توجه و تاکید قرار دارد.
وی، افزود: این مساله جزو تاکیدات قرآن و مسلمات دین است و اینطور نیست که علما و روحانیون آن را مطرح کنند.
امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: آیات متعدد و متفاوت قرآنی در این حوزه مبین اهمیت موضوع و الزام حجاب و پوشش مناسب در جامعه اسلامی است.
وی، بیان داشت: اینکه در قرآن کریم بر ضرورت آشکار بودن زینت برای همسر و نیز نحوه پوشش زنان در جامعه و نزد نامحرمان تاکید شده، امری است که امروز بایدبیش از پیش مورد توجه باشد.
حجت الاسلام قریشی، ادامه داد: خودنمایی بانوان در جامعه امری است که مورد مذمت الهی قرار گرفته و در آیات قرآنی نیز این مورد صراحتا اعلام شده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: انکار ضرورت دین موجب کبر است و به همین دلیل باید در جامعه امروز به اظهارات و عقاید مردم توجه بیشتری شود.
وی، همچنین خاطرنشان کرد: طرح مساله حجاب توسط رهبری موجب توجه بیشتر علما و اقشار مختلف شده و به همین دلیل برخی افراد با این موضوع به دشمنی برخاسته‌اند.
وی، جلوگیری از گناه را اصلی ترین وظیفه مدیران و مسئولین از دید رهبری دانست و گفت: اینکه برخی در ادارات و بیمارستان‌ها با اوصاع نامناسب اظهار می‌شوند باید توسط مدیر آن اداره و رییس بیمارستان پیگیری و رسیدگی شود.
حجت‌الاسلام قریشی، تاکید کرد: قابل قبول نیست که پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی شاهد برخی ظاهرهای مخالف با دین در ادارات باشیم و مسئولین و روسای ادارات باید به این موضوع رسیدگی کنند.
وی، در مورد لزوم اقامه نماز اول وقت در ادارات، ابراز داشت: اینکه مسئول اداره بی توجه به موضوع نماز در اداره باشد، بایستی توسط مدیران بالادست عواقب آن را بپردازد و نسبت به راه انداختن نماز در اداره تلاش کند.
وی، تصریح کرد: اینکه نماز اول وقت و حجاب در ادارات مورد توجه نباشد امری است که موجب ناراحتی خانواده شهدا و مومنین شده و باید رسیدگی شود.
امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنانش، بروز بلایا در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید به این موضوع توجه کنیم که صدقه دادن و انفاق موجب دوری بلایا و روشن شدن آخرت انسان است. به این موضوع توجه بیشتری شود.
وی، مقام و منزلت اخروی و امنیت و آسایش در زندگی را از برکات صدقه عنوان کرد و بیان داشت: در روایات اسلامی و بیانات بزرگان دینی نیز این امر مورد تاکید بوده و باید به آن توجه ویژه شود.
بیان نکاتی در مورد مباحث معاد از دیگر محورهای سخنان حجت الاسلام قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه بود.
انتهای پیام/