آمریکای جنایتکار دست در خون مردم سردشت دارد

آمریکای جنایتکار دست در خون مردم سردشت دارد

رحیم واحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار کرد: خدماتی درمانی مورد نیاز در دسترس جانبازان شیمیایی قرار ندارد به طوری که پزشک فوق متخصص و حاذق به صورت همه روزه‌ در این شهرستان وجود ندارد تا در مواقع اورژانسی به بالین فرد بیاید.
وی با بیان اینکه اغلب مردم این شهرستان از عوارض گاز خردل متاثر شده‌اند و ناراحتی چشم، پوست، دستگاه تنفسی، اعصاب و روان پیدا کرده‌اند، افزود: با این وجود امکانات درمانی مورد نیاز در اختیار جانبازان نبوده حتی یک آمبولانس مجهز برای انتقال جانبازان به ارومیه یا تهران وجود ندارد.

این مسئول ضمن ابراز تاسف از اینکه کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت به هیچ عنوان پاسخگوی جامعه هدف خود نیست، بیان کرد: فقط سه روز هفته متخصص‌ در زمینه‌های مختلف درمانی به این شهرستان اعزام شده و بعد از ویزیت مراجعه‌کننده‌ها سردشت را ترک می‌کنند.

رئیس انجمن قربانیان شیمیایی سردشت بر لزوم پیگیری مطالبات مردم این منطقه به ویژه نماینده‌های مردم در مجلس تاکید کرد و بیان داشت: مسئولان حوزه بهداشت و درمان و نمایندگان مردم در مجلس باید به صورت جدی رفع این مشکلات را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: در دورران هشت سال دفاع مقدس کشورمان چندین بار توسط دشمنان نظام اسلامی بمباران شد ولی این تصور وجود نداشت که خباثت دول متجاوز به حدی باشد که بمباران شیمیایی کرده و سالیان سال مردم این کشور را دچار عوارض جسمی و روحی کند.

وی بر لزوم شناسایی جانبازان شیمیایی سردشت برای خدمات‌رسانی به آنها حداقل در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: چنانچه جمعیت این جانبازان مشخص باشد می‌توان در مجامع بین‌المللی با آمار و مستندات دقیق و با اقتدار بیشتری شرکت کرده و از ماهیت پلید نظام استکباری پرده برداشت.

رئیس انجمن جانبازان شیمیایی ضمن بیان این که آمریکای جنایتکار دست در خون مردم سردشت دارد گفت: رسانه‌های جمعی باید در این زمینه وارد عمل شده و جنایت‌های آمریکا علیه مردم سردشت را به نسل جدید انتقال دهند تا اینکه فریفته شبکه‌های اجتماعی نشوند.

انتهای پیام/