مهدی باکری شناسنامه آذربایجان و قهرمانی ملی  ایران اسلامی است /توجه به فرهنگ فولکلور آذربایجان غربی جزو اولویت‌های کاری صدا و سیمای استان است

مهدی باکری شناسنامه آذربایجان و قهرمانی ملی ایران اسلامی است /توجه به فرهنگ فولکلور آذربایجان غربی جزو اولویت‌های کاری صدا و سیمای استان است

مسعود مجرد در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: فعالیت‌های فعلی صداوسیما در ۵ قرارگاه عملیاتی مسجد، خانواده، مدرسه، کارآفرینان و نخبگان تعریف شده که در تمام این عرصه‌ها اقدامات مناسب و قابل دفاعی در مرکز آذربایجان‌غربی داشته‌ایم.

وی، افزود: بیشترین آسیب‌های اجتماعی مورد توجه و تاکید رهبر انقلاب با پرداختن به این حوزه‌ها قابل حل شدن است بنابراین باید در راستای فعال‌سازی زمینه‌های مختلف و آموزش در این حوزه‌ها گام برداریم.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان‌غربی، با اشاره به هدف گذاری در برخی حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، گفت: در حوزه‌هایی نظیر طلاق، اعتیاد، مفاسد و برخی حوزه‌هایی که در سطح استان ما همه‌گیر هستند بیش از دیگر زمینه‌ها فعالیت داریم و توجه بیشتری به این حوزه‌ها می‌شود.

وی، از تلاش برای مسیرگشایی در راستای اقتصاد مقاومتی از طریق رسانه ملی خبر داد و عنوان کرد: هرچند در برخی شاخص‌ها ناموفق بوده‌ایم اما تلاش همکاران مرکز برای نیل به این هدف ستودنی است.

مجرد، آغاز فعالیت‌های ویژه برای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از مهم‌ترین اقدامات صداوسیما دانست و تاکید کرد: در این زمینه در صدد هستیم تا نسبت به بازخوانی قسمتی از تاریخ انقلاب استان و نیز آشناسازی مردم با تلاش‌گران آن دوران را در صدر فعالیت‌ها داشته باشیم که بر همین اساس فعالیت‌هایی نظیر ساخت مستندها را در نظر داریم.

وی، همچنین در خصوص توجه صداوسیمای آذربایجان‌غربی به مبحث چالش محیط زیست و بخصوص بحث دریاچه ارومیه، گفت: در این راستا تولیدات فاخر و اثرگذاری را در بخش‌های مختللف داشته‌ایم و بر همین محور نیز حرکت‌های جدی در آینده خواهیم داشت.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان‌غربی، توجه به تاریخ، فرهنگ و ادب استان را جزو اولویت‌های کاری این مرکز عنوان کرد و گفت: معرفی مفاخر آذربایجان‌غربی در قالب برنامه‌های مختلف تولیدی و پوشش برنامه‌های مرتبط با این بزرگواران جزو فعالیت‌های انجام گرفته است که در آینده هم تلاش داریم تا در این زمینه اقدامات مناسب و در حد توانی را انجام دهیم.

وی، پوشش برنامه‌هایی نظیر کنگره ۱۲ هزار شهید استان، یادواره‌های شهدا، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری و نیز حماسه‌های مختلف مردمی در ایام مختلف ملی و مذهبی را از دیگر زمینه‌های فعالیت صداوسیمای استان در راستای معرفی مفاخر ملی برشمرد و ابراز داشت: در بحث کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان‌غربی علاوه بر وظیفه ذاتی صداوسیما، در راستای پوشش برنامه‌های جنبی و تولید آثار فاخر در بخش‌های مختلف صدا و سیما فعالیت داشتیم که این امر باعث شد تا مخاطبان بیشتری نسبت به حال و هوای ایثار و شهادت در استان آشنایی داشته باشند.

مجرد، با اشاره به اینکه رسانه ملی در تلاش است تا در راستای بیان خواسته‌های مردمی، همراهی با مسئولین، فعالیت فراجناحی و مستقل و نیز تعلق داشتن به عموم مردم گام بردارد، خاطرنشان کرد: حضور در رقابت رسانه‌ای با دیگر پیام‌های اطلاع‌رسانی روز هدف اصلی در این میدان است و با حضور در فضای مجازی ودیگر عرصه‌ها این امر مهم را تحقق می‌بخشیم.

وی، تلاش برای امیدآفرینی در جامعه را از دیگر اهداف صداوسیمای آذربایجان‌غربی توصیف کرد و گفت: پیگیری حوزه‌های مختلف اشتغال و تقویت روحیه خودباوری مردم از مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت در این راستا است.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان‌غربی، در بخش دیگری از سخنان خود، در مورد توانمندی‌های فنی مرکز، گفت: اکنون ۹۱ درصد از مردم استان از سیستم دیجیتال بهره‌مند هستند که تا ۲ ماه آینده این رقم به ۹۳ درصد می‌رسد. البته فعالیت در این زمینه بسیار هزینه‌بر و طاقت‌فرسا است که با توجه به شرایط کوهستانی مناطق مختلف استان هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است.

وی، ادامه داد: در راستای تبدیل آرشیو قدیمی صداوسیما به دیجیتال نیز اقداماتی را شروع کرده‌ایم که این امر هم به دلیل طاقت‌فرسا بودن و مراحل طولانی و سخت آن نیازمند دقت نظر و زمان است. این امر شامل ۷۰ هزار حلقه فیلم حاوی فایل‌های رادیویی و تلویزیونی می شود.

مجرد، کمبود بودجه را عاملی برای پایین بودن سطح تولیدات ویژه مرکز دانست و گفت: متاسفانه با توجه به هزینه بالای تولیدات فاخر توفیق چندانی در این حوزه نداشته‌ایم که این امر به دلیل نبود بودجه کافی بوده است.

وی، در پایان در خصوص بودجه تخصیص یافته به صداوسیمای آذربایجان‌غربی در سال‌جاری، عنوان کرد: کل بودجه اختصاص یافته سالانه به مرکز ۲۴ میلیارد تومان است که از این میزان ۲۰ میلیارد مربوط به حقوق کارکنان بوده و مابقی صرف هزینه خدمات می‌شود. به طور مثال هزینه برق مرکز به‌طور سالانه حدود یک میلیارد تومان است.

در ادامه این نشست معاون سیمای آذربایجان غربی گفت:به مناسبت نوروز ۹۷ تا پایان فروردین ماه سریال اوجا داغلار، سریال طنز شوخی کردم و دوربین های مخفی از شبکه استانی آذربایجان غربی پخش خواهد شد.

فتاح تصریح کرد: در راستای توجه به تاریخ و فرهنگ آذربایجان غربی برنامه های آنا یوردوم، ارومیه پایتخت والیبال ایران، بیزیم ائللر از سوی این مرکز تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیمای استان همچنین اقدام به ساخت مستندهایی برای سیامند رحمان، محمد باوندپور و شهید نادر علیزاده و شهید بهزاد دربندی می کند.

معاون صدای آذربایجان غربی نیز در ادامه اظهار کرد: رادیو آذربایجان غربی یکی از پیشکسوت ها و قدیمی ترین رادیوهای ایران است.

قلی زاده افزود: مخاطبان رادیو چیچست با اختلاف چشمگیری از میانگین مخاطبان کشوری رادیو بالاتر است و همواره از لحاظ مخاطب جزو ۲ استان برتر کشور بوده ایم.

وی تصریح کرد: در راستای توجه به تاریخ و فرهنگ آذربایجان غربی برنامه های ائل سؤزو، کندیمیز، ناغیللار و هنرنامه از رادیو چیچست پخش می شود.

وی افزود: برنامه بیر آخشام بیر سلام یکی از موفق ترین برنامه های عصرگاهی کشور است که طیف وسیعی از مخاطب را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: برای بیان مطالبات مردم برنامه های ایستلکر، مردم و مسئولین و از تولید تا اشتغال از رادیو چیچست پخش می شوند.

انتهای پیام/