واردات مواد اولیه معدنی حقوق کارگران را تضییع می‌کند

واردات مواد اولیه معدنی حقوق کارگران را تضییع می‌کند

نادر قاضی‌پور امروز با اشاره به این خبر اظهار کرد: واردات مواد اولیه معدنی از سایر کشورها به جامعه کارگری لطمه وارد می‌کند چرا که پرداخت حقوق و مطالبات آنها به دلیل نبود وسع مالی کارخانه‌دار به تاخیر می‌افتد پس باید برای اصلاح رویه فعلی اهتمام کرد.

وی ضمن اشاره به بالا بودن تعرفه واردات مواد اولیه معدنی، به عوض کردن نام محصول وارداتی برای پرداخت تعرفه پایین‌تر اقدام شده و به این ترتیب از واریز تعرفه واقعی خودداری می‌شود، گفت: باید راه‌های ارتکاب چنین تخلفاتی به صورت جدی مسدود شود که می‌توان از طریق رفع خلأهای قانونی و نظارت جدی‌تر مانع بروز چنین تخلفاتی شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، یکی از مشکلات فعلی در ارتباط با معادن را عدول از بهره‌برداری بهینه عنوان کرد و گفت: برداشت بیش از حد ظرفیت و بدون نقشه‌برداری تخلف می‌باشد بنابراین باید مقابل این قبیل قانون‌گریزی‌ها ایستاد چرا که به سرمایه‌های ملی و طبیعی کشورمان صدمه وارد می‌شود.

قاضی‌پور یکی از مسائل و تخلفات دیگر در این زمینه را خام‌فروشی بیش از حد مجاز دانست و اظهار کرد: این قبیل تخلفات به اقتصاد بیمار و رنجور کشورمان بیشتر ضربه می‌زند بنابراین باید مسببان این سری تخلفات عواقب قانون‌گریزی خود را متحمل شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن آذربایجان غربی ضمن ابراز خشنودی از اینکه ایران به لحاظ ذخایر معدنی و طبیعی کشوری غنی می‌باشد، اظهار کرد: در صورت استفاده درست، بهینه و اصولی از این معادن می‌توان به رشد اقتصادی کشورمان تا اندازه زیادی کمک کرد.

انتهای پیام/