کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه و صیفی‌جات نسبت به سال گذشته

کاهش ۲۰ درصدی قیمت میوه و صیفی‌جات نسبت به سال گذشته

قاسم عزتی در ارتباط با قیمت انواع میوه و صیفی‌جات در آستانه عید نوروز اظهار کرد: امسال قیمت انواع میوه و صیفی‌جات به علت فراوانی در بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی در ارتباط با قیمت برخی میوه‌های موجود در بازار اضافه کرد: قیمت پرتقال بین ۱۲ هزار ریال تا ۱۵ هزار ریال، قیمت سیب درختی بین ۱۵ هزار ریال تا ۲۵ هزار ریال، قیمت خیار بین ۱۰ هزار ریال تا ۲۲ هزار ریال و کیوی ۱۵ هزار ریال تا ۲۵ هزار ریال در بازار است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اتحادیه بارفروشان علاوه بر طرح تنظیم بازار خود در ۱۰۰ نقطه شهر اقدام به توزیع میوه می‌کند، ادامه داد: میوه‌ها از ۲۰ اسفند به بازار وارد می‌شود و تا ۱۵ فروردین روند تزریق میوه به بازار ادامه دارد و مردم هیچ گونه نگرانی از نظر تامین میوه شب عید نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با کمک میادین میوه و تره‌بار ۶ هزار تن پرتقال شمال، ۲ هزار تن پرتقال جنوب و ۳ هزار و ۵۰۰ تن سیب در نواحی مختلف شهر توزیع می‌شود، تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه دمای هوای کشور مساعد بوده و هیچگونه سرمازدگی مرکبات وجود نداشته مرکبات به طور فراوان در سردخانه‌ها ذخیره شده است که به تدریج وارد بازار می‌شود.

عزتی در ارتباط با ذخیره‌سازی سیب، خاطرنشان کرد: از آنجایی هم که آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولید سیب در کشور هست این میوه در چندین سردخانه ارومیه و جنوب استان ذخیره شده است که علاوه بر تامین نیاز استان در صورت نیاز به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انواع صیفی‌جات در استان‌های جنوبی استان کشت می‌شود، عنوان کرد: صیفی‌جات کشت شده در این مناطق هم ذخیره‌سازی شده و به استان‌های دیگر کشور فرستاده شده که از این بابت هیچ نگرانی وجود ندارد و قیمت انواع سبزیجات و صیفی‌جات در بازار هم متعادل است.

انتهای پیام/