رافت اسلامی در مقابل هنجارشکنان معنایی ندارند/کشف حجاب نوعی مبارزه با احکام دین و نظام اسلامی است

رافت اسلامی در مقابل هنجارشکنان معنایی ندارند/کشف حجاب نوعی مبارزه با احکام دین و نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اقدام اخیر برخی بانوان در خیابان انقلاب تهران مبنی بر برداشتن حجاب اسلامی و صحبت برخی مسئولان که با آنها باید به صورت”رافت اسلامی”برخورد کرد اظهار داشت: بی‌شک با مجرم نباید با رافت اسلامی برخورد کرد.

وی تصریح کرد: در برخی مواقع با خاطیان که به قانون احترام قائل نشده و قانون‌شکنی می‌کنند باید با آنان با قاطعیت، معقول و منطقی برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بی‌شک مسئله عفاف و حجاب مسئله جدیدی نیست که عده‌ای از آن بی‌اطلاع باشند بنابراین برداشتن حجاب به نوعی مبارزه با احکام دین و نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: در برخی مواقع برخی بانوان دقت کمی در رعایت حجاب انجام داده و حجاب آنان کامل نیست، بنابراین در این مسئله بحث عناد مطرح نبوده اما در برخی اوقات نیز با حجاب، دین و نظام به طور علنی و به سبب اینکه به همگان نشان دهند که نظام را قبول نداشته و مخالف احکام دین هستند، اقدام به برداشتن حجاب اسلامی می‌کنند.

قریشی اظهار کرد: پس در این صورت رافت معنایی نداشته و باید به شدت به آنان برخورد شود بنابراین انتظار نیست که برخی مسئولان موضوع برخورد مبتنی بر رافت اسلامی با هنجارشکنان را مطرح کنند.

وی گفت: در صورت کلی در این مباحث، نه تنها باید دفاع نکرده و برخورد با رافت اسلامی را مطرح نکرد بلکه باید به صورت قانونی، منطقی و شدید برخورد کرده تا اجازه سوء استفاده به دیگران داده نشود.

به گزارش ندای ارومیه، چندی پیش روح الله حضرت پور در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی اظهار کرده بود با موضوع کشف حجاب کنندگان در تهران باید با رفتاری نرم برخورد شود

انتهای پیام/