مدرسه گوگرد،دود شد!

مدرسه گوگرد،دود شد!

با آتش گرفتن بخاری نفتی مدرسه کانکسی ابتدائی روستای گوگرد در قطور شهرستان خوی یاد بخاری نفتی مدرسه انقلاب شین آباد پیرانشهر و صدها مدرسه ای در استان افتادم که هنوز می‌سوزد و آتش زیر خاکستر است و آموزش و پرورش بودجه جایگزین کردن شان با وسایل ایمن تر ندارد؛ بخاری های نفتی که پاییزها و زمستان ها، گرگ می‌شوند و خوب می‌دانند بچه هایی که بره شده اند همیشه می‌بازند، همیشه می‌سوزند و سر تا پا، تاول های چرکی می شوند و آنوقت یا روی تخت بیمارستان، جان می دهند یا مثل دختران شین آبادی برای همیشه، پشت نقاب های سفید و بی شکل پنهان می‌شوند تا با آن چهره های سوخته، دیگران را نترسانند.

خطر از بیخ گوش بیست دانش آموز مدرسه روستای گوگرد گذشت. دانش آموزها در حیاط مشغول بازی بودند که بخاری نفتی کاربراتوری گر گرفت و مدرسه کانکسی در آتش سوخت.

آمارها، مشاهدات و گفته های مسئولین حکایت از آن دارد که وضعیت مدارس آذربایجان غربی از لحاظ فضای آموزشی بسیار اسفبار است. در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد مدارس این استان تخریبی هستند و با این حال هر روز که می گذرد شاهد جدی شدن مشکلات فضاهای آموزشی در استان هستیم.‌ حدود ۵۰۰ مدرسه نیز به صورت دو نوبته فعال هستند.

استان از لحاظ شاخص سرانه فضای آموزشی نیز در ردیف ۲۹ کشور قرار دارد. و هزینه بازسازی هر کلاس درس ۱۲۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. وجود ۳۸۴ مدرسه کانکسی نیز بر حجم عظیم مشکلات افزوده و بیش از پیش بر لزوم اهتمام دولت و خیرین برای پیشگیری از وقایعی چون شین آباد صحه می گذارد.

اسکندر خنجری