۱۸ شرکت نخجوانی در نمایشگاه ارومیه شرکت می‌کنند

۱۸ شرکت نخجوانی در نمایشگاه ارومیه شرکت می‌کنند

منصور حق بین امروز در جمع اصحاب رسانه که در محل اتاق تعاون ارومیه برگزار شد با اشاره به برگزاری نمایشگاه متقابل در ایران و جمهوری خودمختار نخجوان اظهار داشت: این نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۴ اسفند ماه سال ۹۶ در سالن ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ارزش مبلغی کالاهایی که در این نمایشگاه عرضه می‌شود ۱۵۰ هزار دلار است و ارزش کالاهای ایرانی که در نخجوان در نمایشگاه ارائه خواهد شد ۶۰۰ هزار دلاراست و با توجه به توافقات صورت گرفته ما بین دو طرف، نمایشگاه محصولات ایرانی نیز از ۱۵ تا ۲۰ اسفند سال جاری در نخجوان برگزار خواهد شد.

حق‌بین گفت: ارزش محصولاتی که در این نمایشگاه به دید عموم مردم گذاشته خواهد شد یک میلیون دلار است که با توافق طرفین در هر ۲ کشور به همین مبلغ خواهد بود.

مدیر اجرایی و امور بین‌الملل اتاق تعاون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ۱۸ شرکت نخجوانی در نمایشگاه حاضر خواهند شد که محصولات خود را در ۴۰ غرفه که در زمینه های پوشاک، رادیاتور شوفاژ، عسل و…به دید عموم می‌گذارند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۵ شرکت ایرانی نیز در محل نمایشگاه جمهوری خودمختار نخجوان در ۳۶ غرفه محصولات تولیدی که در زمینه های میوه، صنایع غذایی، صنایع دستی و… است را عرضه خواهند کرد.

حق‌بین با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها در طول سال تأکید کرد: این نمایشگاه‌ها بر اساس قراردادهای تولید مشترکی است که با شرکت  EPI نخجوان که به مدیریت ارشاد ممداوو بسته شده است.

مدیر اجرایی و امور بین‌الملل اتاق تعاون آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فواید برگزاری این نمایشگاه‌ها این است که سهم بازار ازدست‌رفته جمهوری اسلامی ایران را در جمهوری آذربایجان به دست آوریم و در این ارتباط ترکیه که سهم اصلی بازار نخجوان را در دست دارد، موفق به برگزاری یک نمایشگاه نشده است و اتاق تعاون آذربایجان غربی در حال برگزاری سومین نمایشگاه در کشور آذربایجان است.

وی افزود: این تلاش‌ها در سایه حمایت سرکنسول گری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختار نخجوان و عوامل اجراییکنسول گری، استاندار آذربایجان غربی و واحد سیاسی و اقتصادی استانداری اتاق تعاون آذربایجان غربی، سازمان صنعت، معدن و تجارت  و مسئول امور بازرگانی خارجی این سازمان، نماینده وزارت خارجه در ارومیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی صورت گرفته است.

انتهای پیام/