مسئولین به جای طرح مسائل حاشیه ای به دنبال بهبود معیشت مردم باشند

مسئولین به جای طرح مسائل حاشیه ای به دنبال بهبود معیشت مردم باشند

حجت الاسلام جواد شبستری در گفت و گو با پایگاه خبری ندای ارومیه، در واکنش به اظهارات یکی از مسئولان، در زمینه برخورد رئوفانه با هنجارشکنان خیابان انقلاب تهران که اخیرا اقدام به کشف حجاب کرده اند اظهار کرد: در این رابطه باید براساس موازین قانونی با آنان برخورد کرد.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت رافت اسلامی برای آن دست از افرادی است که اغفال شده اند و بدون عناد کاری را انجام داده اند اما با آنانی که فریب خورده نبوده و به دنبال هنجارشکنی هستند و آلت دست دشمن شده اند و علاوه بر آن خواهان زیرپا گذاشتن مقررات اسلامی هستند باید با اشد مجازات با آنان برخورد شود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئولین به جای طرح مسائل حاشیه ای به فکر معیشت و اقتصاد مردم و بیکاری جوانان باشند.

وی با اشاره به طرح موضوع لزوم آزادی حضور خانم ها در ورزشگاه ها توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: این مسئله فی نفسه منع شرعی ندارد و تنها به این سبب است که محیطی که بانوان در آن حضور می یابند باید مناسب آنان باشد.

شبستری اظهار کرد: متاسفانه گاهی در ورزشگاه ها زد و خورد شده و صحبت های ناپسند و زشتی رد و بدل می شود و یا برخی ها اقدام به پرت کردن اشیاء می کنند بنابراین در این صورت، ورزشگاه ها محیطی امن و مناسب بانوان نیستند.

وی تصریح کرد: در مجموع آزادی حضور بانوان در ورزشگاه ها چالش و مسئله چندان مهمی نیست چون امروز مشکلات مهمتر از این موضوع همچون مسائل معیشتی و اقتصادی در جامعه وجود دارد که طرح این چنین مسائلی به عنوان مشکل درجه چندم محسوب می شود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: به نظر می رسد خانم ابتکار به جای پاسخ دادن به این سوال، باید به بحران دریاچه ارومیه پاسخ می داد که زمانی در سازمان محیط زیست مسئولیت داشت.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون برای خانم ها مسئله حقوق زنان، خانواده و مشکلات مربوط به آن در اولویت است بیان کرد: باید این مسائل دنبال شده و راهکاری برای آن اندیشیده شود تا کرامت و حرمت زن در جامعه و خانواده مورد توجه قرار گیرد.

شبستری افزود: بنابراین مسئولان باید به دنبال مطالبات واقعی بانوان بوده نه مطالبات دست چندم که چندان اهمیتی ندارند.

 

انتهای پیام/