مه‌گرفتگی در گردنه‌های استان آذربایجان‌غربی

مه‌گرفتگی در گردنه‌های استان آذربایجان‌غربی

عبدالحسین علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به بارش‌های اخیر در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در جاده‌های مواصلاتی اصلی خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی نداریم و حرکت به خوبی جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راه‌های روستایی در شهرستان ارومیه ۲۵ مورد انسداد راه داریم که صبح امروز از این موضوع خبردار شده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: تمامی همکاران در حال خدمت رسانی هستند و برخی راه‌های روستایی در شهرستان هستند که بسیار صعب‌العبور است.

خوشبختانه بارش‌های خوبی در استان داریم و احتمالاً در برخی گردنه‌ها موضوع مه گرفتگی پیش آید از این رو از رانندگان درخواست می‌کنیم تا با نهایت دقت رانندگی کنند تا از بروز تلفات مالی و جانی جلوگیری کرد.

وی با اشاره به تجهیزات آماده راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای خدمت‌رسانی خاطرنشان کرد: طرح راهداری زمستانی از مورخه ۱۵ آذرماه سال ۱۳۹۶ لغایت ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۷ آغاز و با استقرار و آماده‌باش ۶۸ باب راهدارخانه شامل ۳۰ باب راهدارخانه ثابت، ۱۴ باب راهدارخانه مرکزی و ۲۴ مورد راهدارخانه سیار و استیجاری و با حدود ۸۰۰ نفر پرسنل راهداری اعم از ستادی و راهدارخانه‌ها و ۴۳۰ دستگاه شامل ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک و با ۶۸ اکیپ راهداری عملیاتی و ۱۷ اکیپ گشت راهداری و امداد خود را برای اجرای طرح زمستانی سال ۹۶، برف‌روبی و باز نگه داشتن جاده‌ها به صورت آماده باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت اسفناک جاده تکاب به شاهین‌دژ و تلفات به وقوع پیوسته در این محور گفت: موضوعی که سبب تلفات جاده‌ای می‌شود در عدم توجه رانندگان بوده و جاده‌ای که سنگلاخی و نامناسب است باید رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند که متأسفانه رعایت نکرده و تلفاتی به بار می‌آورند.

انتهای پیام/