رادیولوژیست ها خواهان لغو بخشنامه اخیر وزارت بهداشت و مقابله با خود ارجاعی هستند / بخشنامه وزارت بهداشت مغایر با اقتصاد مقاومتی است

رادیولوژیست ها خواهان لغو بخشنامه اخیر وزارت بهداشت و مقابله با خود ارجاعی هستند / بخشنامه وزارت بهداشت مغایر با اقتصاد مقاومتی است

دکتر آقاجانی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، اظهار کرد: طی سال های گذشته در برهه ای به دلیل کمبود رادیولوژیست بخشنامه ای از سوی وزارت بهداشت صادر شد که به متخصصین زنان و زایمان اجازه می داد بیماران خود را سونوگرافی کنند البته به شرطی که تبلیغاتی برای این کار صورت نگیرد، بیمار ارجاعی نباشد، گزارشی نوشته شود، امکان سونوگرافی در تابلو محل فعالیت پزشک متخصص قید نوشته و پولی بخاطر سونوگرافی دریافت نشود.

وی افزود: علی رغم صدور بخشنامه مذکور توسط وزارت بهداشت، در عمل تخلفاتی از شروط قید شده از جانب متخصصان زنان و زایمان رخ می داد اما به هر حال قانون از حقوق رادیولوژیست ها حمایت می کرد.

این رادیولوژیست: اخیرا بخشنامه ای صادر شده است که مجوز انجام سونوگرافی را با اجازه دریافت هزینه و نوشتن گزارش به متخصصین زنان و زایمان می دهد که رادیولوژیست ها به آن معترض اند.

وی در ادامه گفت: رادیولوژیست ها خواهان اجرای قانون مقابله با خود ارجاعی هستند، خود ارجاعی به این مفهوم که صفر تا صد روند درمان یک بیمار را یک پزشک انجام می دهد.

دکتر آقاجانی ابراز داشت: خود ارجاعی مفسده آور است و به جرات می توان گفت یکی از عواملی که موجب شده طرح تحول به بن بست بخورد همین مساله است.

این رادیولوژیست ضمن بیان این که کسانی که از واردات تجهیزات پزشکی به کشور سود می برند از بخشنامه اخیر وزارت بهداشت حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: بخشنامه اخیر وزارت بهداشت مغایر با اقتصاد مقاومتی است و رادیولوژیست ها به این مساله اعتراض دارند.

انتهای پیام/