برقراری عدالت اجتماعی باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد/ وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری است نه تسلیت به خانواده متوفیان

برقراری عدالت اجتماعی باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد/ وظیفه نماینده مجلس قانون‌گذاری است نه تسلیت به خانواده متوفیان

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: باید به گونه‌ای زندگی کنیم که در روز قیامت دچار حسرت نباشیم و راهکار این است که در دنیا بیدار و بصیر باشیم.
وی، با اشاره به بیانات رهبری در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در روز گذشته، گفت: برقراری عدالت اجتماعی جزو مطالبات اصلی ایشان است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، تاکید کرد: در این زمینه وظیفه مدیران دولتی جلوگیری از بروز فساد در سیستم‌ها و مقابله با تبعیض در جامعه کارمندی است.
وی، با تاکید بر وظیفه نمایندگان مجلس در قانون‌گذاری، بیان داشت: اینکه نماینده مجلس وقت خود را صرف حضور در مجالس ترحیم و تسلیت به خانواده متوفیان کند درست نیست. وظیفه اصلی نماینده قانون‌گذاری است نه تسلیت به خانواده متوفیان.
حجت‌الاسلام قریشی، همچنین خاطرنشان کرد: شایسته‌سالاری و توجه به قوانین وضع‌شده کشور جزو الزاماتی است که در دستگاه‌ها باید مورد اقبال و توجه ویژه باشد و وظیفه اصلی در این میان بر عهده نمایندگانی است که باید قوانین متقن و درست تنظیم کنند.
وی، عدالت‌خواهی مردم را نشانه‌ای از بیداری ملت دانست و گفت: متاسفانه امروز شاهد ضعف در این امر هستیم که تاکید رهبر انقلاب بر توجه بیشتر هم موید این ضعف است.
خطیب جمعه ارومیه، داشتن رفتار همراه با انصاف و عدالت‌خواهی را خواسته مردم از مسئولین برشمرد و عنوان کرد: فداکردن شایسته‌سالاری در برابر حزب‌گرایی و نداشتن انصاف در انتخاب مدیران اولین گام در ایجاد تبعیص و فساد است که مدیران باید از این اقدام دوری کنند.
وی، کاریابی و راهسازی توسطنمایندگان را امری ستودنی خواند و تاکید کرد: این اقدامات باید در کنار قانون‌گذاری باشند نه اینکه جای اصل و فرع تغییر یابد.
وی، با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن‌ماه، با تاکید بر حضور پرشور مردمی در این راهپیمایی، دشمنان نظام اسلامی را محکوم به شکست دانست و گفت: حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دنیا نشان می‌دهد که مردم با اتحاد حضور دارند و ایادی کفر و استکبار هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: سردمداران آمریکا شکست ملت ایران را با خود به گور می‌برند زیرا خداوند پشتیبان این مردم است.
بیان نکاتی در خصوص معاد، آخرت و مسائل خانواده از دیگر مباحث مطرح‌شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه توسط نماینده ولی‌فقیه در استان بود.

انتهای پیام/