احداث و یا نوسازی یک سینما در ارومیه/جمع آوری خاطرات دفاع مقدس

احداث و یا نوسازی یک سینما در ارومیه/جمع آوری خاطرات دفاع مقدس

 

به گزارش پایگاه خبری ندای ارومیه، احد هوشمند در جمع خبرنگاران با تشریح ویژه برنامه های ایام دهه فجر در استان اظهار کرد: این برنامه ها از هفتم بهمن ماه با برگزاری”شعر طنز انقلاب”و بررسی ابعاد آن آغاز می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند”ما همه مسئول هستیم”، در روز ۱۲ بهمن ماه نمایشگاه کاریکاتور مسئولان برپا می شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: علاوه بر آن مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر نیز در سینما آزادی ارومیه و در روزهای ۱۲ و ۱۳ بهمن انجام می شود.

وی از رونمایی کتاب های تولیدی حوزه هنری استان خبر داد و بیان کرد: در روز ۱۴ بهمن ماه کتاب” تا رهایی” مربوط به ۹ تن از زندانیان سیاسی آذربایجان غربی و کتاب”یاد مانده های سردشت”رونمایی می شود.

هوشمند گفت: در همین روز از تنی چند از مبارزان و فعالان انقلاب اسلامی تجلیل می شود.

وی اظهار کرد: در روز ۱۵ بهمن نیز مستند”ارثیه پدری” که در موضوع محمدرضا شاه پهلوی ساخته شده، اکران خصوصی شده و در روز ۱۷ بهمن نیز یک فیلم در سینمای ارومیه برای اصحاب رسانه به نمایش درمی آید.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری برنامه”عصر شعر انقلاب اسلامی”در روز ۱۸ بهمن افزود: از سایر برنامه های پیش بینی شده در ایام دهه فجر، تولید فیلم”دیوار ننه زهرا”در رابطه با دفاع مقدس و مادران شهید به کارگردانی مهدی حیدری در روز ۲۰ بهمن است.

وی با بیان اینکه در روز ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه نمایش”بانوی بی نشان”در رابطه با حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزار می شود گفت: با توجه به اینکه امسال ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه مقارن شده است، این نمایش نامه در ارومیه برگزار می شود.

هوشمند از جمع آوری، ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس نیز توسط حوزه هنری استان خبر داد و اظهار کرد: در این زمینه کتاب خاطرات مهدی یوسف زاده، امیر فتورایی و مصطفی نقیب رونمایی می شود.

وی با اشاره به نوسازی و یا احداث یک سینما در ارومیه بیان کرد: در این رابطه نیز یک تفاهم نامه برای ساخت سینما با شورای شهر ارومیه، شهرداری و موسسه بهمن سبز به امضاء رسیده است.

انتهای پیام/