تلگرام در ایران نیازمند کنترل و نظارت بیشتر است/سیستم‌های بومی و محلی جایگزین تلگرام شود

تلگرام در ایران نیازمند کنترل و نظارت بیشتر است/سیستم‌های بومی و محلی جایگزین تلگرام شود

شیرزاد عباسیان در گفت وگو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه در مورد آسیب های تلگرام اظهار کرد: متاسفانه تلگرام در ایران از سوی کشوری مثل روسیه هدایت شده، این در حالی است که یک شبکه اجتماعی پرکاربرد و مورد استفاده در عصر ارتباطات محسوب می شود.

وی افزود: علاوه بر آن هم اکنون تلگرام در ایران کنترل نشده و نظارت خاصی بر روی آن وجود ندارد و با توجه به اغتشاشاتی که اخیرا در کشور انجام شد، نشان داد که عدم کنترل بر روی سامانه هایی که از خارج از کشور هدایت می شود، سبب مشکلات فراوانی می شود.

عباسیان گفت: پس باید این شبکه اجتماعی مجازی به خوبی کنترل شده چون سامانه های جایگزین ارتباط جمعی در ایران وجود دارد و حتی سروش گسترده تر از این سامانه محسوب می شود و بنابراین اگر بخواهیم از دنیا عقب نمانده و کنترل شده حرکت کنیم، باید از سیستم های بومی و محلی استفاده کرده و در این رابطه، سازمان و یا نهاد خاصی پاسخگوی این امر باشند چون در اغتشاشات اخیر، هیچ سازمانی پاسخگوی اغتشاشات نبود.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه تصریح کرد: بنابراین کشته شدن جوانان بی گناه در این اغتشاشات اخیر، در سایه عدم کنترل تلگرام صورت گرفت، حتی در کشورهای آمریکایی، اروپایی و خود روسیه، این جریان به درستی با اهرم های نظارتی مورد کنترل قرار گرفته در حالی که متاسفانه بالای ۶۰ درصد جامعه ایران از این نرم افزار استفاده کرده بدون اینکه هیچ کنترلی بر روی آن انجام گیرد.

وی بیان کرد: پس با توجه به شرایط کشور ایران و اینکه دنیا مثل محور عربی، غربی بر روی مسائل کشور متمرکز شده است و با وجود اینکه اعضای تلگرام باید حق عضویت پرداخت کنند، اما جای تعجب است که در شرایط تحریم، استفاده از تلگرام در ایران آزاد است.

وی اظهار کرد: در مجموع یا باید تلگرام کنترل شده و یا سامانه قدرتمندی بدین منظور اعمال شود چون نمی توان با فناوری مخالفت کرد بنابراین باید برنامه ریزان کشور یک سیستم قابل کنترل و نظامند و گسترده ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه گفت: پس باید فرهنگ سازی بین مردم جامعه و جوانان انجام شده و نکات مثبت استفاده از تلگرام را ترویج داد چون با پاک کردن صورت مسئله نمی توان کاری انجام داد.

انتهای پیام/