نقشه راه احیا دریاچه ارومیه نیاز به بازنگری دارد

نقشه راه احیا دریاچه ارومیه نیاز به بازنگری دارد

کامران زینال زاده صبح امروز در نشست با روسای کارگروه‌های تخصصی ستاد پایش پژوهشکده دریاچه ارومیه که در محل سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت:  پذیرفتن شرایط بحرانی و شناخت مشکلات و نواقصات برنامه‌های تدوین شده در تعیین مسیر حرکت درست و رسیدن به هدف نهایی یک شرط لازم و ضروری در روند احیا دریاچه ارومیه است.

وی تصریح کرد: ستاد پایش پژوهشکده دریاچه ارومیه با مجموعه کارگروه‌های تخصصی سعی می‌کند با نظارت بر اجرای برنامه‌ها و تحلیل داده‌ها شرایط آینده دریاچه را پیش بینی کند و راهکار مؤثر و مناسبی برای عبور از وضعیت سخت بحرانی را به مجموعه دستگاه‌های مرتبط به موضوع ارائه کند.

زینال زاده گفت: بر اساس  مطالعاتی که انجام شده این نتیجه حاصل شده است که نقشه راهی تدوینی و در حال اجرای دریاچه ارومیه به رغم تلاش‌های که شده نیاز به یک بازنگری دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون کارهای که پیشتر همان کارهای روتین دستگاه‌های است و اغلب آنها سازه‌ای و عملیات عمرانی است به دستگاه‌ها تکلیف شده است.

رئیس پژوهشکده دریاچه ارومیه گفت: در برخی از همین پروژه‌ها پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی آن نیز مغفول مانده است.

زینال زاده اظهار داشت: پژوهشکده دریاچه ارومیه به این جمع‌بندی رسیده که باید در یک کار مشترک با دستگاه‌ها و با خرد جمعی راهکارهای مؤثر برای دست‌یابی به اهداف برنامه‌ها و نجات دریاچه ارومیه تدوین شود.

انتهای پیام/