کلاس‌های خصوصی هیچ بار آموزشی برای دانش آموزان ندارد

کلاس‌های خصوصی هیچ بار آموزشی برای دانش آموزان ندارد

ابراهیم محمدی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه اظهار کرد: وضعیت استخدام‌های این سازمان که برای همه مشخص بوده و شاهد هستید که با شیب کندی حرکت می‌کند در عین حال خروج نیروها و بازنشستگی دبیران هم طبق روال رخ می‌دهد ولی ورود و خروج آنها با یکدیگر هماهنگ نیست.

وی با ابراز خشنودی از این که دانشگاه فرهنگیان جذب خوبی را در سال جاری انجام داده است، افزود: پس به این وسیله بخش زیادی از کمبود نیروی انسانی را می‌توان به راحتی جبران کرد همچنین دومین نکته توانمندسازی معلمان است.

این مسئول موفقیت آموزش و پرورش را در گروی اعتماد والدین دانست و اظهار کرد: والدین نباید اجازه دهند که دانش آموزان از مسیر درست و منطقی تعلیم و تربیت منحرف شوند به طوری که ما بر این باور هستیم کلاس‌های خصوصی و اضافه‌ای که خانواده‌ها به دانش آموزان تحمیل می‌کند هیچ گونه بار آموزشی و معرفتی برای آنها ندارد و فقط موجب جا ماندن آنها از برنامه‌های آموزشی می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه اولیا به برنامه‌های آموزشی و تربیتی پیش بینی شده در مدارس دولتی اعتقاد داشته باشند و با قرار گرفتن در کنار ما برای موفقیت آمیز بودن این سری برنامه‌ها و فعالیت‌ها کمک کنند، خاطرنشان کرد: والدین باید یقین حاصل کنند که فرزندان‌شان در محیط مناسبی برای آینده و قبول کردن مسئولیت در زمینه‌های مختلف در حال آماده شدن هستند.

وی اظهار کرد: برخی خانواد‌ها به ما اعتماد نکرده و به مدارس دولتی هم بدبین هستند و در نتیجه به خاطر اینکه در مدارس غیردولتی شهریه دریافت می‌شود در آنجا فرزندان خود را ثبت نام می‌کنند با این تصور که کیفیت آموزشی در این قبیل مدارس متفاوت و بهتر خواهد بود.

محمدی ضمن ابراز تاسف از اینکه اولیا مشکلات موجود در مدارس را به مسئولین آموزش و پرورش انعکاس نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: اغلب معلمان انسان‌هایی شریف و زحمت‌کش هستند ولی برخی از آنها مسائلی را به وجود می‌آورند از جمله اینکه دانش آموز را به کلاس فوق برنامه ارجاع می‌دهند که این موارد باید توسط خانواده‌ها به آموزش و پرورش گزارش داده شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برخی مدارس غیردولتی شهریه مصوب‌شان دو میلیون تومان است ولی هنگام مراجعه خانواده دومیلیون و ۵۰۰ هزار تومان مطالبه می‌کنند اما کسی اعتراض نکرده و به آموزش و پرورش هم اطلاع نمی‌دهند.

وی مهم‌ترین ناظر مدارس دولتی و غیردولتی را والدین عنوان کرد و گفت: والدین می‌توانند نسبت به شهریه، کیفیت آموزش و … اعتراض داشته باشند ولی به جای رسیدگی موضوع از مراجع ذی‌صلاح دانش آموز خود را در کلاس خصوصی ثبت نام کرده و تکالیف مضاعفی را بر وی تحمیل می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه در همه ادارات اعم از قوه قضائیه، بهداشت و درمان و … مشکلاتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تنها در صورتی می‌توان برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت گام برداشت که مردم همراهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/