درخواست رهنمود از مقام معظم رهبری پیرامون احیای دریاچه ارومیه

درخواست رهنمود از مقام معظم رهبری پیرامون احیای دریاچه ارومیه

حجت السلام والمسلمین دکتر محمد علی آل هاشم در دیدار با جمعی از اعضای ستاد احیای دریاچه ارومیه، اظهارداشت: در چندین جلسه که با دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه طی شش ماه گذشته داشته ام، به این جمع بندی رسیده ام  نجات دریاچه ارومیه تضمین کننده حفظ حیات در شمالغرب کشور است.

وی ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه عزم ملی می خواهد از دست یک دولت به تنهایی بر نمی آید؛ ولی دولت هم باید مصمم باشد و با این وضعیت کنونی به نظر می رسد عزمی هم حتی در دولت دیده نمی شود؛ احیای دریاچه ارومیه باید در کلان مدیریت کشور با اولویت دیده شود.

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: البته الحق و الانصاف به موضوع محیط زیست در کشور در چند سال  اخیر  توجه خاصی شده است ولی قطعا کافی نیست؛ آب، خاک، هوا و جنگل مایه حیات بشر است.

نماینده ولی فقیه در  آذربایجان شرقی در ادامه افزود: الحمدالله کارهایی شروع شده و امیدواریم به نتیجه برسد؛ تنها با تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه مساله حل شده نیست و عزم ملی لازم است.

وی با بیان اینکه در ملاقات های اخیر خود با دکتر ولایتی، دکتر جهانگیری  و دکتر واعظی بر خواسته خود برای احیای دریاچه تاکید کرده است افزود: ان شا الله در دیدار ٢٩ بهمن امسال که محضر مقام معظم رهبری خواهیم رسید نیز خواسته خود را مطرح خواهم کرد.