اغتشاشات اخیر ادامه فتنه ۸۸ بود/ مسئولین بی‌توجه به بیانات رهبری باید برکنار شوند/ اقتصاد مقاومتی و همراهی با فقرا در اولویت کاری مدیران باشد

اغتشاشات اخیر ادامه فتنه ۸۸ بود/ مسئولین بی‌توجه به بیانات رهبری باید برکنار شوند/ اقتصاد مقاومتی و همراهی با فقرا در اولویت کاری مدیران باشد

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با تبریک شهادت ۳ تن از سربازان گمنام امام زمان(عج)، اظهار داشت: مقام شهید بسیار والا و قابل احترام است. خانواده و دوستان این عزیزان باید قدردان این نعمت عظیم باشند.
وی، افزود: زندگی امام علی(ع) و حضور ایشان در نبردها به نیت شهادت بود و همیشه دنبال این نعمت بودند.
امام‌جمعه ارومیه، با اشاره به ۱۷ دی‌ماه به‌عنوان سالگرد کشف حجاب، عنوان کرد: فجایع رخ‌داده در مسئله کشف حجاب امری است که باید در میان مردم روشنگری شود.
وی، بیان داشت: رضاخان دنبال از بین بردن دین در جامعه بود که حجاب به‌عنوان ضرورت دینی جزو اصلی‌ترین مباحث مربوط است.
حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: امروز برخی عمامه به سرها و مسئولین با بهانه روشنفکری دنبال بی‌اهمیت جلوه‌دادن حجاب هستند که مشخص نیست دنبال چه هستند؟
وی، خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم اسلامی دشمن همیشه برای جنگ با اسلام در تلاش است و جنگ فرهنگی هم به‌عنوان بخش اصلی این جنگ‌هامحسوب می‌شود.
وی، اضافه کرد: حجاب باید در نهادها و ادارات مختلف مورد توجه بوده و امتیاز مدیران نیز باید بر اساس توجه به حیا و عفت و حجاب باشد.
حجت‌الاسلام قریشی، ضمن تاکید بر اینکه دشمنی با اسلام هرگز پایان نمی‌یابد، گفت: امروز شاهد کشانده شدن این مسائل به قبور اموات نیز هستیم که باید با این مسائل برخورد شود.
وی، در ادامه سخنان خود، ابراز داشت: باید در خانواده و جامعه با بی‌حیایی برخورد جدی شودکه دین ماندگار باشد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، اذعان داشت: اغتشاشات اخیر ادامه جریانات ۸۸ بود که با بصیرت مردم خنثی شد.
وی، ضمن تقدیر از نیروهای امنیتی و انتظامی، تصریح کرد: اینکه نیروهای امنیتی و انتظامی در برابر انواع توهین‌ها و تنها به‌خاطر دین سکوت کنند نشان‌دهنده صبر و بردباری و عزت آن‌هاست.
وی، همچنین تاکید کرد: هرگز رهبری انقلاب را تنها نخواهیم گذاشت و تاریخ تکرارنخواهد شد. روزگار امام علی(ع) در ایران و دوره فعلی قابل تکرار نیست.
حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: مطالبات برحق مردم باید توسط مسئولین پیگیری شود و ما هم همراه مردم هستیم.
وی، اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی را وظیفه‌ای بر عهده مسئولین دانست و از مردم نیز خواست تا همراه مسئولین در این مسیر باشند.
وی، گفت: انتخاب مسئولین سالم و مسلمان جزو اموری است که باید بیش ازگذشته مدنظر باشد که این هم جزئی از مطالبه‌گری‌های انقلابیون است.
حجت‌الاسلام قریشی، عنوان کرد: اینکه مدیری در برنامه‌های ملی نظیر ۹ دی حاضر نباشد و معاونین وی نیز نباشند، نشان‌دهنده ضعف در این موارد است که باید توجه شود.
وی، گفت: اگر مدیری سخنان رهبری را قبول ندارد باید برکنار شود. اینطور برنامه‌ها اظهار اعتقاد و علاقه به نظام است و باید در چنین مراسماتی حاضر باشند.
وی، تاکید کرد: رسیدگی به وضعیت محرومین و همراه بودن با قشر فقرا جزو ضروریات برای مدیر است که قطعا و حتما باید به آن توجه شود.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، از مسئولان و مدیران خواست تا نسبت به رسیدگی به وصعیت کارکنان و کارمندان شرکتی و دارای مشکلات خاص را در اولویت قرار دهند.
وی، بر لزوم مدیریت فضای مجازی و راه‌اندازی شبکه ملی اینترنت در کشور تاکید کرد.
بیان نکاتی در خصوص معاد و خانواده از دیگر محورهای ارائه‌شده توسط خطیب جمعه ارومیه بود.
انتهای پیام/