اغتشاش‌گران دنباله روی دشمنان خارجی و آمریکا هستند/ مبارزه با مفاسد اقتصادی با تقویت تولید ملی و مبارزه با قاچاق میسر می‌شود

اغتشاش‌گران دنباله روی دشمنان خارجی و آمریکا هستند/ مبارزه با مفاسد اقتصادی با تقویت تولید ملی و مبارزه با قاچاق میسر می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم پایانی راهپیمایی مردم ارومیه در محکومیت آشوبگران اظهارداشت: افرادی که در روزهای اخیر به تبعیت از ایادی استکبار در کشور دست به آشوب زده و پرچم مقدس ایران اسلامی را به آتش کشیدند معلوم است ایرانی نیستند این ها دشمن مملکت و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که پرچم مقدس ایران اسلامی را که مزین به نام مقدس خداوند است آتش زدند دست پرورده استکبار جهانی هستند افزود: در این اقدامات اخیر مشاهده کردیم تکفیری ها و داعش هم به آشوبگران پیام داده و از حرکت مذبوحانه آنها حمایت کردند این امر به روشنی مشخص می کند پشت این تجمعات طرح و نقشه آمریکا و دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: خطاب به نیروهای امنیتی و دستگاه قضا خواستار برخورد و شفاف سازی ماهیت این آشوبگران به مردم شد و اظهارداشت: اغتشاشات و فتنه این چند روزه اخیر همگی طرح و نقشه آمریکا و دشمنان خارجی بود که خنثی شد، مسئولان وظیفه دارند تا با تقویت تولید ملی با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند.

عده ای در کشور به دنبال روشن کردن آتش فتنه هستند

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم مومن و همیشه در صحنه ارومیه و استان همپای سایر شهرهای کشور پیرو عظمای ولایت فقیه بوده و به تمام منویات مقام معظم رهبری عمل می کنند افزود: دشمن بداند ما مقام معظم رهبری را در میدان مبارزه با استکبار تنها نمی گذاریم و اجازه نمی دهیم تاریخ صدر اسلام تکرار شود.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مردم ایران مردمی بصیر، آگاه و موقعیت شناس هستند عنوان کرد: افرادی که در سال ۸۸ اقدام به فتنه و آشوب کردند در راهپیمایی ۹ دی جواب محکمی از سوی مردم دریافت کردند و امروز نیز همان وقایع در کشور اتفاق می افتد و عده ای به دنبال روشن کردن آتش فتنه هستند.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: این افراد بدانند ملت همیشه در صحنه و آگاه ایران حساب خود را از آشوبگران و فتنه گران جدا کرده اند و این راهپیمایی هایی که روزهای اخیر به صورت خودجوش در سراسر کشور و امروز در ارومیه برگزار شد جواب محکمی به این آشوبگران است.

امام جمعه ارومیه در ادامه از مسئولان و دولت خواست برای حل مشکلات پیش روی مردم به خصوص در بخش اقتصادی چاره اندیشی کنند و گفت: دولت و مسئولین نظام مقدس اسلامی باید عدالت محور عمل کرده و برای خواسته های مردم خود ارزش قائل باشند.

اقتصاد مقاومتی باید در کشور اجرایی شود

وی با تاکید بر لزوم تحقق و اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: مقام معظم رهبری سالها راس مشکلات کشور را مسئله اقتصادی عنوان کردند و تاکید دارند باید اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود. در این راستا مسئولان و دولتمردان به صورت جدی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند مبارزه با مفاسد اقتصادی با تقویت تولید ملی و مبارزه با قاچاق میسر می شود و اینکه برخی بیت المال را هدر بدهند و آزادانه در میان ملت بگردند را مردم نمی پذیرند گفت: دولت و مسئولان باید افراد سالم را در پست های مدیریتی و راس امور به کارگیری کنند، فرزندان شهدا، مومنین و انقلابیون باید اداره امور را به دست بگیرند.

امام جمعه ارومیه، ساده زیستی، عدالت محوری و حل مشکلات مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسئولان قضایی کشور این قضایا را باید درس عبرت برای خود کرده و از منویات مقام معظم رهبری پیروی کنند. حکم عادلانه باید در دادگاه های ما محور باشد آنچنانکه در حال حاضر نیز عدالت در جامعه ما ساری و جاری است.