اجرای طرح ایستگاه تاکسی دربستی در ارومیه

اجرای طرح ایستگاه تاکسی دربستی در ارومیه

فخرالدین معصوم زاده اظهار کرد: این اماکن در مقابل بیمارستان ها، میدان های پررفت و آمد و دارای بیشترین درخواست تاکسی دربستی و خیابان های مرکزی شهر تعیین شده است و شهروندان می توانند با کرایه های مصوب از تاکسی های دربستی در این اماکن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اجرای این طرح و حضور تاکسی های دربستی در این مناطق، رانندگان تاکسی نباید در سطح شهر اقدام به مسافرگیری دریستی کنند و در صورت گزارش شهروندان جریمه می شوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر میزان استفاده مردم از حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی در کمترین میزان خود در شهر ارومیه قرار دارد و شهروندان می توانند با استفاده بیشتر از این حمل و نقل ضمن کاهش بار ترافیکی و میزان آلودگی هوا، به سهولت به مقصد رسیده و در افزایش درآمدی رانندگان نیز مثمر ثمر باشند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ارومیه یکی از مهمترین مشکلات رانندگان تاکسی در سطح شهر را مسافربرهای شخصی دانست و ادامه داد: از سال ۱۳۸۶ طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی در کشور انجام می شود ولی تعداد آنها بسیار زیاد است.
معصوم زاده گفت: فعالیت این مسافربرهای شخصی در شهر ارومیه در قالب پنج گشت محسوس و نامحسوس کنترل می شود ولی رسیدگی به وضعیت مسافربرهای شخصی جزو وظایف اداره راهنمایی و رانندگی است.

وی تاکید کرد: شهروندان ارومیه ای می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل یا شکایت از حوزه تاکسیرانی شهر ارومیه، با شمار تماس ۳۲۳۵۹۹۹۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۲۸۹ در ارتباط باشند.

به گزارش ندای ارومیه، در حال حاضر بیش از پنج هزار دستگاه تاکسی درون شهری در ارومیه فعال است و کمتر از ۲۰ درصد سهم حمل و نقل روزانه در این شهر را تاکسی ها بر عهده دارند.