مسئولین در عمل نشان دهند به ضرورت محرومیت زدایی یقین دارند / منابع مالی خیریه ها باید به سوی اشتغال زایی سوق داده شود

مسئولین در عمل نشان دهند به ضرورت محرومیت زدایی یقین دارند / منابع مالی خیریه ها باید به سوی اشتغال زایی سوق داده شود

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ارومیه، اظهار کرد: افراد متمکن و خیر باید بر روی موضوع ریشه‌کن‌سازی فقر و کاهش فاصله طبقاتی در بین توده‌های مردم تمرکز کرده و به پرداخت مستمری ماهانه، کمک‌هزینه تحصیلی و تغذیه‌ای بسنده نکنند.

وی با بیان اینکه با تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نوری از امید در دل مستضعفان تابیده شد، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیانات‌ خود همواره به مقوله محرومیت‌زدایی می‌پرداختند از طرف دیگر در عمل و با صدور حکم راه‌اندازی برخی نهادها این باور خود را به اثبات رساندند.

این استاد حوزه و دانشگاه به صدور حکم تاسیس بنیاد شهید، بنیاد مسکن، کمیته امداد و … توسط امام راحل اشاره کرد و افزود: ایشان در عمل نشان دادند که به ضرورت محرومت‌زدایی از جامعه اسلامی یقین قلبی دارند.

امام جمعه ماکو گفت: این قشر محروم و مستضعف جامعه بودند که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رسانده همچنین در هشت سال جنگ تحمیلی به صفوف رزمندگان اسلام پیوستند بنابراین در دوره کنونی هم نباید به فراموشی سپرده شوند.

رنجبری یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای فقرزدایی از جامعه و رفع تبعیض را خیران و موسسات عام‌‌المنفعه دانست و اظهار کرد: آحاد مردم به ویژه این قشر از جامعه باید گفتار و کردار معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری را برای خود الگو قرار داده و ضمن اینکه برای رفع مقطعی نیازهای افراد بی‌بضاعت اهتمام می‌کنند به واسطه اشتغال‌زایی مشکلات طبقه کم‌برخوردار را به صورت ریشه‌ای حل کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به مقوله‌ محرومیت زدایی و خدمت به مردم نگاه ویژه‌ای داشته و در این زمینه بیاناتی دارند، بیان کرد: باید برای بازخوانی اندیشه‌های امام راحل و منویات رهبری اهتمام ورزیده و با استفاده از راهکارهای مناسب از جمله ایجاد اشتغال برای ریشه‌کنی فقر و حداقل رساندن آن اقدام اساسی انجام دهند.

انتهای پیام