۹ دی نماد بصیرت مردم ایران‌اسلامی است/ مسئولین در مراسمات گرامیداشت حماسه ۹ دی حضور داشته‌باشند

۹ دی نماد بصیرت مردم ایران‌اسلامی است/ مسئولین در مراسمات گرامیداشت حماسه ۹ دی حضور داشته‌باشند

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به فرارسیدن سالروز نهم دی‌ماه، اظهار داشت: در اتفاقات سال ۸۸ برخی نیروهای داخلی با دشمن همراه شدند و به‌عنوان اجیرشدگان اجنبی‌ها به مقدسات بی‌احترامی کردند.
وی، افزود: اینکه برخی در برابر ۴۰ میلیون رای مردم با دشمن هم‌صدا شوند و اتفاقات تلخ را رقم زنند نشان‌دهنده بی‌بصیرتی آن‌ها است.

امام‌جمعه ارومیه، با بیان این نکته که بی‌حرمتی نسبت به پرچم و خیمه امام حسین(ع) چیزی نیست که از اذهان مردم پاک شود، عنوان کرد: آن‌ها هنوز هم خود را مبرّا از هرنوع عیبی می‌دانند. این یعنی هنوز پشیمان نیستند.

وی، ابراز داشت: در طول تاریخ هرجا بصیرت بوده، شاهد پیروزی مسلمانان هستیم و در سال ۸۸ هم همین بصیرت عامل ناکامی دشمنان و عزت مردم مردممان شد.

حجت‌الاسلام قریشی، بیانات رهبری در خصوص لزوم زنده نگه داشتن ۹ دی را یادآور شد و گفت: مردم و به‌خصوص مسئولان بابد در این روز و در مراسمات گرامیداشت نهم‌دی حصور یابند و فتنه را محکوم کنند.

وی، ادامه داد: این یک تکلیف شرعی است که نسبت به محکومیت فتنه و فتنه‌گران اقدام کنیم و در این میان مسئولین افرادی که به برکت خون شهدا و آرمان‌های نظام اسلامی صاحب منصب هستند سنگین‌تر است.

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از سخنانش، درمورد بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و بر لزوم مرور این مواردو به‌کار بستن آن‌ها در زندگی و مدیریت‌ها تاکید کرد.

اظهار نکاتی از کرامات حضرت معصومه(ع) و جایگاه این بانوی بزرگ، اصول خانواده و ضرورت توجه به مباحث ارزشی در جامعه از محورهای دیگر سخنان حجت الاسلام و المسلمین قریشی در خطبه‌های امروز بود.