سرعت گیرهای جاده دریاچه ارومیه غیر استاندارد است / امسال هیچ اعتباری برای بهسازی جاده چی‌چست اختصاص نیافته

سرعت گیرهای جاده دریاچه ارومیه غیر استاندارد است / امسال هیچ اعتباری برای بهسازی جاده چی‌چست اختصاص نیافته

عبدالحسین علی اکبری در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۶ اعتبار خاصی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای بهسازی جاده چی چست ارومیه مصوب نشده اما این اداره کل در راستای ایمن سازی تقاطع های فرعی و اصلی، ایجاد سرعت گیرها و نصب تابلو و علائم برای آرام سازی ترافیک تلاش می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایجاد شهربازی در دهکده چی چست، سبب افزایش ترافیک در آینده ای نزدیک در این جاده می شود، باید کارهای اساسی مثل تعویض و بهسازی در آن صورت گیرد که همه این موارد منوط به تامین اعتبارات مصوب و پیش بینی بودجه است تا کارهای اساسی در آن صورت گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با بیان اینکه سرعت گیرها در جاده دریاچه ارومیه غیراستاندارد است گفت: متاسفانه در آیین نامه های ایمنی کشورمان سرعت گیر معنا و مفهومی نداشته و در تمامی استان ها از جمله آذربایجان غربی گسترش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را در مناطق مسکونی ملزم به کاهش سرعت خود کرد افزود: در این رابطه با وجود اینکه علائم و تابلو در این جاده نصب شده اما متاسفانه مردم توجهی به این موضوع ندارند.

علی اکبری بیان کرد: بنابراین همین خود سبب تصادفات شدید و منجر به کشته و مجروح شدن هم وطنان می شود.

وی اظهار کرد: بنابراین راه اساسی این است که اعتباراتی مصوب شده و جاده چی چست بهسازی شود و از سوی دیگر تقاطع های اصلی و فرعی ایمن سازی و در روستا تقاطع جاده ها اصلاح هندسی شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به ایجاد شهربازی در دهکده ساحلی چی چست ارومیه و در نتیجه ایجاد ترافیک در این این جاده در آینده نزدیک، باید کارهای اساسی در این حوزه انجام گیرد.

انتهای پیام/