خیّرین منابع مالی را به سمت اشتغالزایی سوق دهند

خیّرین منابع مالی را به سمت اشتغالزایی سوق دهند

حجت‌الاسلام شیخ جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار ما مهم ترین مسئولیت حکومت اسلامی را تحقق عدالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: برای رفع تبعیض‌ها و کاهش فاصله طبقاتی نه‌تنها مسئولان بلکه مردم هم باید مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه سیره و آرمان همه پیامبران به ویژه پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع)در طول تاریخ تلاش برای تحقق عدالت و رفع تبعیض و ریشه‌‌‌کن‌سازی فقر بود، گفت: بنابراین مسئولان حکومت اسلامی همچنین اقشار مختلف مردم هم در این زمینه وظایفی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه افراد نیکوکار و خیر باید تلاش برای تحقق این آرمان مقدس الهی را در سرفصل برنامه‌های خود قرار دهند، اظهار کرد: پیشنهادی که در این زمینه وجود دارد سوق دادن منابع مالی به سمت اشتغال‌زایی است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه برای اقدام در این زمینه باید طرح و برنامه‌ریزی دقیق، منسجم، همکاری و همفکری وجود داشته باشد، گفت: باید برای رفع نیازهای آنی و درازمدت تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی تدوین برنامه کوتاه مدت و بلندمدت در این زمینه را خواستار شد و گفت: امام خمینی (ره) برای فقرزدایی از جامعه رهنمودها و توصیه‌های مهمی داشته‌اند که می‌توان به آنها رجوع کرده و با عنایت به این توصیه‌ها یک نقشه راه برای تحقق عدالت در جامعه ترسیم کرد تا اقشار مختلف مردم به صورت برابر به خدمات بهداشت و درمان، آموزش، تفریح و … دسترسی پیدا کنند و اگر شکاف طبقاتی از بین نرفت حداقل کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/