مسئولان در مقابله با ظلم و خیانت برخورد جدی داشته باشند/ خاک نیازمند ردیف بودجه مختص خود است

مسئولان در مقابله با ظلم و خیانت برخورد جدی داشته باشند/ خاک نیازمند ردیف بودجه مختص خود است

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: مسلمان و مومن همیشه باید به خداوند توکل کرده و از او یاری بخواهد چرا‌که آیات و روایات عمل‌های ما در رفتار عالم هستی با ما تاثیر‌گذار است.

وی، با اشاره به آیات و روایات مختلف در این خصوص ادامه داد: همگان  بدانند رفتار و گناهان آنان در عکس‌العمل طبیعت بی‌تاثیر نبوده و باید درجهت کاهش گناهان بر‌آییم.

امام‌جمعه ارومیه، تصریح  کرد: خدواند بندگان را در صورت گناه و معصیت بلا داده و به روش‌های مختلف از جمله خساست آسمان و زمین در صدد تذکر به بندگان بر‌می‌آید.

حجت‌الاسلام قریشی، خاطرنشان کرد: افزایش رزق و روزی بندگان مشروط به توبه بندگان است .

وی، دلایل مشکلات حاضر را گناه بندگان عنوان کرد و تاکید کرد: همگان به‌خصوص مسئولان باید در صدد جلوگیری از افزایش ظلم در جامعه بر‌آمده و با ظالمان و خیانکاران برخوردی جدی و محکم داشته باشند همچنین تا زمانی‌که مسئولان به سخنان و فرمایشات مقام معظم رهبری توجه نداشته باشند مشکلات حل نخواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به ۴ دی سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح،، بیان داشت:  همگان به وجود پیامبران معتقد هستیم چرا‌که همه آنان پیام‌آورنده معبودیت خداوند هستند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد مایحتاج مورد نیاز مردم از خاک تامین می‌شود و در صورتی که این خاک فرسایش یافته و از بین برود همگان سرگردان می‌مانند حال آنکه مسئولین امر باید حل این مشکل را مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام قریشی، با بیان سوالی از نمایندگان  مجلس،خواستار تصویب و توجه به خاک شده و بیان کرد: باید شورای خاک برقرار شود. تا چه زمانی مسئولان در خواب خواهند ماند و توجهی به این ارزش نخواهند داشت؟ آنان باید بدانند در خصوص همه نعمات در قیامت پاسخگو هستند و باید شرایط مناسبی برای رفع این مشکل فراهم سازند.

وی، تاکید کرد: خاک نیازمند ردیف بودجه خاص است. تا چه زمانی مسئولان می خواهند نشنیده و خود را به خواب بزنند؟!

امام‌جمعه ارومیه، خاطرنشان کرد: سیب مردم ارومیه با قیمتی بسیار ارزان توسط کارخانجات صنایع تبدیلی خریداری شده اما محصول تولیدی آن بسیار گران قیمت می‌شود، در این خصوص هم مسئولین در صدد توجه به این مسئله برآیند.

انتهای پیام/