۴۳ درصد فارغ التحصیلان IT آذربایجان غربی بیکار هستند

۴۳ درصد فارغ التحصیلان IT آذربایجان غربی بیکار هستند

به گزارش ندای ارومیه رضا نقی زاده بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهارداشت: با توجه به آمار موجود ۴۳ درصد از فارغ التحصیلان IT استان بیکارهستند و این موضوع لزوم تقویت این تعامل را می رساند.

وی ادامه داد: مجموعه فناوری اطلاعات در استان مجموعه ای پرانرژی و با پتانسیل است که تعامل این دو اداره کل بحثی لازم و ضروریست و لاینفک بودن این دو حوزه در ایجاد اشتغال استان محرز و آشکار است.

نقی زاده با تاکید بر اینکه نشست کارشناسان دو اداره کل برای شروع تعاملات کاری مناسب است افزود: ما ازدر خواست همکاری اداره کل در برگزاری همایش کارآفرینی زنان در حوزه فناوری اطلاعات  استقبال می کنیم و در این خصوص اعتبارات خاصی را نیز اختصاص دادایم.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ما منتظر تامین اعتبار نخواهیم ماند و تمام تلاش خود را در جهت ایجاد اشتغال فراگیر در استان انجام می دهیم.

جلیلی نژاد سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: وزارت ارتباطات دو هدف عمده را که توسعه زیرساخت های ارتباطی و ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات،که امروزه بالاترین ارزش افزوده را دارا است، دنبال می کند و در این جهت ما آماده تعامل هرچه بیشتر با اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی در بحث هم افزایی برای ایجاد بستر اشتغال در استان هستیم.

*خبرگزاری مهر