دیدار با رهبر معظم انقلاب مهمترین اقدام شورای سیاستگذاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی است/رتبه سوم آذربایجان غربی در کشور با ۱۵۰ هزار ایثارگر

دیدار با رهبر معظم انقلاب مهمترین اقدام شورای سیاستگذاری کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی است/رتبه سوم آذربایجان غربی در کشور با ۱۵۰ هزار ایثارگر

سردار عابدین خرم در آئین اختتامیه کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد با خیرمقدم به خانواده های شهدا و فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران، اظهار داشت: تقارن ایام ولادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) با برگزاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی مبارک است.

وی افزود: بسیج مجموعه‌ای از پاکترین، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان و گنج پایان ناپذیر انقلاب است.

وی با بیان اینکه شهدا ارزشمندترین کالای وجودی خود که جان آن ها بود را تقدیم انقلاب کردند، افزود: شهدا محور وحدت در جامعه هستند، آنچنانکه ملت ایران اسلامی فارغ از رنگ و قوم و نژاد، سر تکریم و تعظیم در برابر روح خدایی رهروان روح الله فرود می آورند.

سردار خرم تاکید کرد: مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، سرود دشمن شکن وحدت را زمزمه کرده و سرمنشا دینی خود قرار داده اند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور را سبب شد و بر تن استکبار لرزه انداخت، اذعان داشت: شهدا جانبازان، ایثارگران و خانواده های آنان در تامین و تثبیت انقلاب اسلامی نقش بی بدیل و انکارناپذیری داشتند و دارند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حضور ایثارگران در دفاع مقدس، بیان داشت: کسانیکه در دوران دفاع مقدس سر از پا نشناخته و در صفوف دفاع شرکت کردند، منتظران واقعی امام عصر بودند، اگر هر ایرانی به اعتلای ایران و اسلام بیاندیشد و پاسداری از انقلاب را یک تکلیف الهی می داند باید بجز انقلابی گری تفکری نداشته باشد.

سردار خرم گفت: با بررسی وصیت نامه شهدا متوجه توصیه همه آنان به صیانت از انقلاب می شویم که امری مهم و غیرقابل انکار است.

دبیر کل کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی با اشاره به برخی از اقدامات شورای سیاستگزاری کنگره گفت: ۶۵۰ هزار سند در این زمینه جمع آوری شده است و بیش از ۱۷۰ عنوان کتاب و از جمله دایرالمعارف شهدا نیز به چاپ رسیده، تولید سی مستند تلویریونی و ۳۱۰ مستند ده دقیقه ای از مادران و پدران شهدا، ساخت و رونمایی از ۱۷۵ ائلمان و یادمان برای شهدا، یادمان و دهکده مقاومت در ارومیه که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از جمله برنامه هاست.

وی گفت: آذربایجان غربی با وجود ۱۲ هزار شهید، ۱۹ هزار جانباز و بیش از ۱۵۰ هزار ایثارگر و رزمنده دوران دفاع مقدس رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد ایثارگران به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/