آذربایجان غربی موقعیت سوق الجیشی دارد/چشمه شهادت در آذربایجان غربی در حال جوشش است

آذربایجان غربی موقعیت سوق الجیشی دارد/چشمه شهادت در آذربایجان غربی در حال جوشش است

محمدمهدی شهریاری در آئین اختتامیه کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، با اشاره به اینکه آرامش امروز خود را مدیون شهیدان هستیم، اظهار داشت: شهدا کار حسینی خود را انجام دادند و نیک می دانیم اگر امروز آرامشی داریم آن را مدیون خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی هستیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور خود در سالهای نبرد با دشمنان در ۸ سال دفاع مقدس که از آن به عنوان سالهای شرف ملت ایران یاد کرد، افزود: لبخند پاک همرزمان خودم را به یاد دارم و همواره در مقام یک مدیر جمهوری اسلامی از خود سوال می کنم که با میراث قهرمانان چه باید کرد.

شهریاری با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید قدردان شهدا باشند، ادامه داد: اگر شهدا نبودند، این مدیر اکنون در این جایگاه و پستی که هست نمی بود، بنابراین لازم است تا به عمل شایسته به وظایف مدیریتی خود و بسنده نکردن به برگزاری برنامه های نمادین، در دیوان اداری تحول بنیادین ایجاد کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی گفت: توسعه سیاسی، اجتماعی، تحکیم پایه های امنیت و آرامش در جامعه، تحکیم کرامت شهروندان، تقویت طبقه متوسط جامعه، بسط و گسترش فضای دینی جامعه جزو مقدماتی است که اگر به عهد خود با شهدا پایبند باشیم نباید از آن ها غفلت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه غفلت از بار سنگین مسئولیت سم مهلکی است که میراث شهیدان را در معرض خطر و نابودی قرار می دهد، بیان داشت: اگر در مبانی دینی خوب نگریسته شود خواهیم دید جهاد در میادین جنگی به عنوان جهاد اصغر و جهاد با نفس به عنوان جهاد اکبر معرفی شده است.

شهریاری با معرفی شاخصه های مدیری که قهرمان جهاد اکبر است، افزود: اگر امکان تبعیض برای او وجود داشته باشد اما با عدالت رفتار کند، در صورت فساد با پاکی و صداقت رفتار و هزار اگر و امای دیگر را رعایت کند، این فرد به عنوان مدیر جهاد اکبر شناخته می شود.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: من به عنوان استاندار به تمامی مسئولان یادآوری می کنم همواره به وظایف مدیریتی خود عمل کنند.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک آذربایجان غربی گفت: این استان همواره به سبب موقعیت سوق الجیشی خود همه ساله شاهد شهادت مردان خدایی در نقاط مختلف بوده و چشمه شهادت در این استان همواره در حال جوشش است.

انتهای پیام/