دانشجوی ارومیه ای مدعی شد: به تکنولوژی ای دستیافته ام که می توان با آن زلزله را پیش بینی کرد!

دانشجوی ارومیه ای مدعی شد: به تکنولوژی ای دستیافته ام که می توان با آن زلزله را پیش بینی کرد!

یک دانشجوی ارومیه ای گفت: به تکنولوژی ای دست پیدا کرده ام که می توان با بهره گیری از آن زلزله را پیش بینی کرد!

شهرام غفاری با اعلام این بر افزود: بر اساس فرکانس‌های تولیدی زلزله در اعماق زمین، به تکنولوژی ای دست یافته‌ام که حاصل آن خلق دستگاه تشخیص زلزله ۳ دقیقه قبل از وقوع آن در سطح زمین‌ست که آن را اطلاع رسانی کرده و هشدار می‌دهد و با آژیرهای مخصوص در سطح شهر  احتمال وقوع زلزله را اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: این دستگاه به صورتی طراحی شده است که به صورت اتوماتیک آب، برق و گاز مناطق را قطع کرده و هر کار دیگری بنا به درخواست مسئولان شهر و براساس برنامه‌ای که برای آن طراحی می‌شود انجام می‌دهد.

این دانشجوی رشته برق الکترونیک دانشگاه آزاد ایلخچی اضافه کرد: این سیستم در مرکز تحقیقات علمی و صنعتی ژاپن، استرالیا و آمریکا تست و تایید شده و جایزه هم به آن تعلق گرفته است.

وی ضمن ابراز نارضایتی از عدم‌حمایت مسئولان و دستگاه‌های ذی‌صلاح برای تولید این محصول و استفاده از آن به ویژه اینکه نقاط مختلف کشور بر روی گسل قرار دارد، گفت: به علت عدم تست و مسئولیت‌پذیری در داخل کشور این دستگاه به گورستان تکنولوژی تقدیم شده است.

غفاری اضافه کرد: در زمان طراحی و ساخت این دستگاه، به دلیل عدم برخورداری از منبع درآمد مناسب، نتوانستم  آن را تولید کنم پس به مرحله تجاری‌سازی نرسید.

وی گفت: چنین فناوری‌هایی به بودجه تحقیقاتی و تولید نیاز دارد ولی به دلیل عدم حمایت مسئولان، این منبع مالی در اختیارم قرار نگرفت.

انتهای پیام/