پیش بینی نیویورک تایمز: جنگ عربستان با ایران قطعی است!

پیش بینی نیویورک تایمز: جنگ عربستان با ایران قطعی است!

به گزارش ندای ارومیه، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای با اشاره به رفتار جنگ افروزانه ولیعهد سعودی نوشت: دولت آمریکا به محمد سلمان خودکامه، خیره سر و جنگ افروز سعودی بلیط مجانی داده تا بی محابا خاورمیانه را بی ثبات سازد.

در وادی سیاست آمریکا هرگز سابقه نداشته است که این کشور حتی به متحدان نزدیکش هم یک بلیت مجانی بدهد تا هر کاری دلشان می خواهد بی محابا انجام دهند و منطقه را بی ثبات سازند.

اما عربستان سعودی از زمانی که محمد بن سلمان ولیعهد این کشور قدرت مطلقه را در انحصار خود آورده، سیاست‌های این کشور چه در داخل و چه در خارج از کشور رفته رفته ستیزه جوتر شده است.

ولیعهد جوان به این بازی قدرت در داخل کشور بسنده نکرده و در بیرون از مرزها هم دست به یک سری ستیزه جویی های مشکل آفرین زده است. او در یمن وارد یک درگیری نظامی شده، قطر را، که آن هم متحد آمریکاست، بایکوت کرده است.

محمد بن سلمان ضمنا علیه ایران هم دائما اظهارات جنگ افروزانه سر می دهد. سعد حریری نخست وزیر لبنان یک هفته قبل حین سفر به ریاض استعفایش را اعلام کرد.

آنقدر این ماجرا مشکوک است که هرچه می گذرد بر ژرفای مرموز بودن آن افزوده می شود. اما هیچ کدام از این ماجراها گویا از نظر ترامپ اصلا مشکلی نیست. او علنا ثابت کرده است که در تمام این ماجراها در کنار متحدش سعودی ها ایستاده و علنا علیه ایران موضع می گیرد.

اما یک مشکلی اینجا خودنمایی می کند. این طور که ترامپ پشت سر شاهزاده سعودی ایستاده است؛ مشخص می شود که خطر جنگ با ایران حتمی است.

انتهای پیام/