بافت های فرسوده ارومیه نیازمند نوسازی هستند / معابر باریک ارومیه در حوادث غیرمترقبه امدادرسانی را مختل خواهد کرد

بافت های فرسوده ارومیه نیازمند نوسازی هستند / معابر باریک ارومیه در حوادث غیرمترقبه امدادرسانی را مختل خواهد کرد

تقی کهوریان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، در پاسخ به این سوال که معاونت عمران استانداری آذربایجان‌غربی چه اقداماتی را در زمینه اصلاح بافت فرسوده شهر ارومیه و نیز معابر و کوچه‌های باریک با ساختمان های بلند مرتبه، صورت داده است بیان کرد:طرح تفضیلی بخش بسیاری از شهر ارومیه در انتظار تصویب نهایی کمیسیون فنی ماده ۵ استانداری است که پس از تصویب نهایی و به منظور اجرایی شدن آن به شهرداری‌ها ابلاغ می‌شود.

وی در مورد بافت فرسوده شهر ارومیه نیز گفت: در این رابطه ظرفیت بازسازی و نوسازی بخش بافت فرسوده باید ایجاد شده و از تخریب بافت تاریخی شهر جلوگیری شود که در این راستا طرح های مناسبی به منظور تشویق بیشتر صاحبان بافت های فرسوده ارائه شده و نوسازی این مناطق حتما باید صورت گیرد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی همچنین اظهار کرد: معابر باریک استان و به ویژه ارومیه که در حوادث غیرمترقبه می تواند در راه امدادرسانی مشکل ایجاد کند باید اصلاح شده که با تجدیدنظر در اجرای طرح تفضیلی می توان معابر را نیز بهبود بخشید.

کهوریان افزود: متاسفانه ثبت بخشی از بافت تاریخی شهر ارومیه در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری باعث شده است که تجدیدنظر در اجرای طرح تفضیلی این مناطق با مشکل ایجاد شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بی شک تخلف در ساخت و سازهای شهری در معابر و محلات باریک به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اداره کل راه‌ و شهرسازی استان در این زمینه باید با متخلفات برخورد جدی صورت دهد.

انتهای پیام/