شهدای روحانی مظلوم‌ترین قشر هستند

شهدای روحانی مظلوم‌ترین قشر هستند

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار کرد: شهدای روحانی در کشورمان مظلوم‌ترین قشر هستند به طوری که حتی این حوزه متولی ندارد.

وی به برگزاری اجلاس روحانیان در هفت آذر ماه امسال اشاره کرد و ضمن ابراز امیدواری برای تاثیر آن درراستای رفع شکاف بین مردم و روحانیان، خاطرنشان کرد: آنچه که در صدا و سیما، سینما، کتب و تالیفات به نگارش در آمده گویای این است که در طول هشت سال دفاع مقدس طلاب فقط جوانان را از زیر قرآن رد کرده‌اند و خود نقش مستقیم نداشته‌اند.

این مسئول اضافه کرد: این چنین در ذهن‌ها نهادینه شده است که طلاب صرفا با سخنرانی‌های طوفانی و حزن‌انگیز جوانان را برای حضور در جبهه‌ها تهییج کرده و خود در میدان‌‌ها حاضر نشده و جانبازی نکرده‌اند حال آنکه وجود پنج هزار شهید روحانی در سراسر کشور خلاف این مطلب را اثبات می‌کند.

نجفقلی‌زاده سرایی تصور اینکه روحانیان فقط در بمباران شهید شده‌اند از اساس نادرست دانست وادامه داد: شهید روحانی مصطفی ردانی‌پور فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح فردی بود که پنج لشکر با عِدِّه و عُدّه در اختیار داشت، همچنین کمتر کسی شهید روحانی تمکین وش، قاسم کاظمی و … را می‌شناسد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی در تاکید این مطلب که شهدای روحانی مظلوم‌ترین قشر هستند، گفت: افکار عمومی چنین شکل گرفته است که خانواده این قشر از امتیازهای خاصی بهره‌مند هستند در حالی که چنین نبوده و خدمتی کمتر یا بیشتر از خانواده شهدای سایر اقشار دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: حتی گاه شرایط برای خانواده این شهدا دشوار‌تر بوده و از مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اجتناب می‌کنند چون این طور القاء می‌شود که به دنبال سوءاستفاده از لباس روحانیت هستند.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه در این استان ۸۷ روحانی در هشت سال جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد: کنگره ۷ آذر امسال یک فرصت مغتنم برای معرفی شهدای روحانی در جامعه و یاد کردن آنها و تجلیل از خانواده‌های‌شان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/