نبود گیرنده‌ رسانه ملی، مرزنشینان را به سمت ماهواره سوق می‌دهد

نبود گیرنده‌ رسانه ملی، مرزنشینان را به سمت ماهواره سوق می‌دهد

محمد گلستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار داشت: در مناطق مرزی آذربایجان غربی به ویژه نقاط کردنشین استان صدا و سیما گیرنده قوی ندارد بنابراین کانال‌های تلویزیونی و رادیویی برای ساکنان این خطه قابل استفاده نیست و ناگذیر به شبکه‌های ماهواره‌ای گرایش پیدا کرده‌اند.

وی تاثیر غیرقابل‌انکار ماهواره در تغییر الگوهای رفتاری جامعه هدف را مورد اشاره قرار داد و افزود: هم‌مرزی این منطقه با کشورهای ترکیه، عراق و موقعیت جغرافیایی متفاوت آنها باعث شده است که امکان دسترسی آسان به شبکه‌های ماهواره‌ای این دو کشور وجود داشته باشد و در نهایت قرابت و نزدیک بودن فرهنگ بین آنها موجب تاثیرپذیری مردم می‌شود.

مسئول بسیج عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه ضریب نفوذ بالای ماهواره در مناطق مرزی به معنای واقعی در دراز مدت مشکل‌ساز خواهد شد، ادامه داد: برای کم کردن آثار سوء آن بسیج در حد توان وارد عمل شده است.

وی از صدا و سیمای آذربایجان غربی تقویت فرستنده و گیرنده‌های تلویزیونی در مناطق مختلف استان را خواستار شد و ادامه داد: موانع موجود برای اقدام در این زمینه باید برطرف شود.

گلستانی اضافه کرد: برنامه‌های ماهواره‌ای بر باور و اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان آثار سوء برجا می‌گذارد همچنین موجب برخی موضع‌‌گیری‌ها در مقابل نظام می‌شود همچنین تصور اینکه به واسطه سکونت در نقاط دورافتاده استان از خدمات مختلف حتی برنامه‌های تلویزیونی محروم شده‌اند بر پافشاری‌شان به دیدگاه‌های منفی‌ از نظام اثر می‌گذارد.

مسئول بسیج عشایر آذربایجان غربی با بیان اینکه ساکنان مناطق مرزی استان مسئولیت نگهداری از تمامیت ارضی کشورمان در طول همه این سال‌ها، نه‌تنها در هشت سال دفاع مقدس و سال‌های مقابله با گروهک‌های تروریستی حتی قبل از آن را هم بر عهده داشتند، خاطرنشان کرد: بنابراین سزاوار نیست که از ابتدایی‌ترین خدمات و حقوق محروم شوند.

وی تلاش برای جذب بسیج، برگزاری دوره‌های آموزشی طرح صالحین، اقامه نماز جماعت، دائر کردن کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف، تجلیل از خانواده معظم شهدای عشایر، زیر پوشش قرار دادن فرزندان و همسران این شهیدان را از جمله راهکارهای به کار بسته شده برای حفظ سرمایه انسانی در این مناطق عنوان کرد.

گلستانی گفت: به هر نحو ممکن تلاش می‌شود که از نفوذ برنامه‌های ماهواره‌ای اعم از فیلم‌های مبتذل، اخبار کذب و … بر قلب و ذهن جوانان جلوگیری شود.

انتهای پیام/