مردم به مدارس دولتی بیشتر اعتماد کنند

مردم به مدارس دولتی بیشتر اعتماد کنند

ابراهیم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ندای ارومیه، اظهار داشت: برای کیفیت بخشی به برنامه‌های آموزشی مدارس در سطح استان اقدام می‌شود بنابراین انتظاری که وجود دارد این است که اقشار مختلف مردم به مدارس دولتی بیشتر اعتماد کرده و در سایه تعامل و همفکری با مدیران و مسئولان برای رفع مشکلات موجود تلاش کنند.

وی بر لزوم تلاش برای جلب اعتماد هر چه بیشتر خانواده‌‌ها به مدارس دولتی تاکید کرد و افزود: این دیدگاه باید اصلاح شود که هر مدرسه‌ای سه تا چهار میلیون تومان شهریه دریافت کند پس از نظر آموزشی برای دانش آموزان بهتر است.

محمدی خاطرنشان کرد: بیان این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات همکاران در مدارس غیردولتی نیست به ویژه اینکه در سطح استان بیش از ۳۷ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند و فقط در بخش کوچکی از آنها تخلفاتی روی می‌دهد ولی با این همه باید یک سری حقایق گفته شود.

معاون پژوهش و منابع انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: اجبار برخی معلمان در مدارس دولتی برای ثبت نام دانش آموزان در کلاس‌های خصوصی قابل انکار نیست ولی اولیا این سری اتفاقات را به متولیان امر گزارش نمی‌کنند تا برخورد شود.

وی با بیان اینکه نتیجه کلاس‌های خصوصی در دروس مختلف اعم از زبان و انگلیسی و … جز اتلاف وقت، انرژی و کاهش دقت دانش آموزان نیست، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها از تحمیل کردن کلاس‌های مازاد بر نیاز به فرزندان خود خودداری کرده و معلمانی که از تدریس در کلاس خودداری کرده و آموزش را به کلاس‌های خصوصی موکول می‌کنند را باید به آموزش و پرورش معرفی کنند.
معاون پژوهش و منابع انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی یکی از عوامل اساسی در کاهش اجبار معلمان برای دائر کردن

کلاس‌های خصوصی را تلاش برای بهبود معیشت و وضعیت استخدامی‌شان دانست و گفت: استخدام‌ها با شیب کند روبه‌روست به همین دلیل گاه معلمان به چنین اقداماتی روی می‌آورند تا حقوق کم خود را به نوعی جبران کنند.

انتهای پیام/