بیمارستان زنان ارومیه ۱۵ آذر ماه افتتاح می شود

بیمارستان زنان ارومیه ۱۵ آذر ماه افتتاح می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، خبرنگاران آذربایجان غربی امروز از تعدادی از پروژه های عرصه سلامت در ارومیه بازدید کردند.

در این بازدید مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کنونی سازمان ها، عدم وجود برنامه و نقشه راه است اظهار کرد: در این رابطه خوشبختانه آذربایجان غربی در تمامی ابعاد آموزش پزشکی، تحقیقات و بهداشت و درمان، دارای نقشه راه است.

محمود ساری خان در ادامه در بازدید خبرنگاران استان از طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه، با بیان اینکه از مشکلات مردم ارومیه در بخش درمان این بود که نسبت به جمعیت، تخت بیمارستانی وجود نداشت گفت: در این زمینه نیز اقداماتی انجام شد تا مشکلات کاهش یابد و در این راستا توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) در ۲۰ هزار متر مربع طراحی شد.

وی افزود: در این ارتباط ۲۰۰ تخت بیمارستان بدان افزوده شده و دارای سه هزار متر مربع اورژانس، وجود اتاق عمل در بخش اورژانس، مرکز تشخیص و نیز غربالگری سرطان است.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه در آذر ماه سال گذشته زمین این بیمارستان تحویل داده شده و هم اکنون آماده افتتاح است تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه در کمتر از یک سال ساخته شده است از نظر ساخت و عملیات نمونه بوده و خوشبختانه یک استاندارد جدید ایجاد شده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه این مرکز درمانی به تمامی امکانات مجهز است افزود: می توان گفت که این بیمارستان، مادر تمامی خدمات درمانی محسوب می شود.

ساری خان با تاکید بر اینکه این مرکز در بالاترین سطح خدمات درمانی ارومیه قرار دارد اظهار کرد: در این رابطه نیز جراحی های روزانه و بزرگ، در دو اتاق عمل اورژانس انجام می شود.

در ادامه خبرنگاران آذربایجان غربی در تور خیری یک روزه پروژه های عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، از طرح آزمایشگاه مرجع نیز بازدید کردند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در این رابطه گفت: این آزمایشگاه در ۶ هزار متر مربع و با هزینه هفت میلیارد تومان ساخته شده و تا دو ماه دیگر آماده بهره برداری می شود.

بازدید از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی”تدبیر” ارومیه نیز از سایر پروژه های امروز بود که خبرنگاران استان در آن حضور یافتند.

ساری خان با اشاره به اینکه این کلینیک در ۱۶ طبقه و در ۲۵ هزار متر مربع زیربنا ساخته شده است افزود: با توجه به اینکه در ۱۶ شهرستان استان کلینیک های تخصی ایجاد شده است، از طریق نرم افزار به این مرکز وصل شده یعنی بیماران شهرستانی نیاز به مراجعه حضوری برای وقت گرفتن در این بیمارستان نداشته و از همان شهرستان می توانند برای مراجعه خود وقت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز مجهز به داروخانه روباتیک است تصریح کرد: این داروخانه نخستین داروخانه روباتیک کشور بوده که می تواند روزانه تا چهار هزار نسخه دارویی را تحویل دهد و از مزایای آن این است که از تحویل داروی اشتباهی جلوگیری می شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: از سوی دیگر پدافند غیر عامل مرکز درمانی”تدبیر” نیز برای شهر بسیار مهم بوده و اتاق های زیرزمینی در مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است.

در ادامه نیز اصحاب رسانه از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان نیز بازدید کردند.

ساری خان با اشاره به اینکه این بیمارستان در ۲۵ هزار متر مربع و در ۲۰۰ تخت بیمارستانی، برای کمک به بیمارستان کوثر ارومیه ساخته شده است افزود: برای ساخت این مرکز که ۱۵ آذر ماه افتتاح می شود، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و اگر اسکلت بندی آن به پایان برسد پیشرفت فیزیکی آن به ۳۰ درصد رسیده که برای تمامی بیماران ارجاعی استان کمک می کند.

مرکز خدمات باروی مادر نیز که برای ترویج زایمان طبیعی در مقابل سزارین احداث شده است، از سایر مراکز مورد بازدید تور خبری استان بود.

در این رابطه مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه براساس طرح تحول سلامت، زایمان طبیعی رایگان اعلام شده است گفت: این بیمارستان دارای تخت”ال دی آر” و واحدهای تک نفره زایمان طبیعی بوده که در ۱۶ اردیبهشت امسال به طور رسمی افتتاح شد.

آخرین پروزه مورد بازدید خبرنگاران استان، طرح توسعه بیمارستان شهید مطهری ارومیه بود که در ۳۳۰ تخت فعال بیمارستانی برای اطفال و زنان ارائه خدمت می کند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان مطهری با بیان اینکه در این مرکز یک هزار و ۲۰۰ عمل جراحی ماهانه انجام می شود افزود: این پروژه در پنج طبقه و هر طبقه آن در ۹۰۰ متر مربع بوده و تا یک سال و نیم آینده افتتاح می شود.

جعفر کیاست فر افزود: برای این پروژه ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده و دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است

انتهای پیام/